Deterra klaar voor de explosieve groei online foodmarkt

Van: op 15 oktober 2015

Deterra food marketNederlandse consumenten blijven steeds meer uitgeven aan online producten en diensten. Daarbij is de food/nearfood markt, waar de dagelijkse boodschappen onder vallen, één van de opvallendste stijgers met een groei van maar liefst 34% ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Dit zijn cijfers die online foodmarkt Deterra al een tijd ziet aankomen. “Maar het is altijd fijn om dit door middel van een onderzoek bevestigd te zien worden, wij zijn er klaar voor!”, zegt Frans Broeders, oprichter van Deterra.

Dat het online bestellen van voeding nu zo sterk stijgt, is voor Deterra een bevestiging van waar zij twee jaar geleden al op anticipeerde met de start van hun online foodmarkt. Na de pilot in Den Bosch en Eindhoven is er flink geïnvesteerd in het schaalbaar maken van het platform.

Frans Broeders:“Wij profiteren natuurlijk van nieuwe bewegingen op de online foodmarkt doordat het voor veel mensen steeds makkelijker en normaler wordt om online voeding te bestellen. Het enige waar wij als Deterra ons in blijven onderscheiden, is het feit dat wij een volledig lokaal aanbod hebben. Hierdoor kunnen wij de herkomst en transparantie over productiewijze blijven garanderen. Iets wat in de reguliere voedselketen niet mogelijk is. Dit is dus het grote verschil met bijvoorbeeld supermarkten en andere online aanbieders.”

Volgens de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland welke in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd, is het gezien de ontwikkelingen in de online foodmarkt branche aannemelijk dat deze sterke groei ook het tweede halfjaar door zal zetten. Dit wordt bevestigd door het ING onderzoek ‘Samenwerking vanuit een nieuwe mindset’ waarin wordt voorspeld dat 15-20% van de voeding via internet zal worden aangekocht in 2020, nu ligt dit percentage op 1 tot 2%.

Word mede-eigenaar van Deterra door mee te doen met de crowdfundingcampagne

Het is voor ons nu zaak dat we de voorsprong en ervaring die we hebben in de online foodmarkt nu verder uit te nutten. “Het platform is er helemaal klaar voor en blijkbaar de markt ook. Dit willen we doen door middel van crowdfunding. Daarom zijn wij begonnen met een crowdfundingcampagne via Oneplanetcrowd. In de eerste weken hebben wij meer dan € 33.000 opgehaald met dank aan 39 investeerders, dus de start is veelbelovend!”. Investeerders kunnen mede-eigenaar worden van Deterra tegen 7% rente. Meedoen kan hier: www.oneplanetcrowd.com/nl/project/121246

Lees meer over: ,

Meer artikelen uit de categorie: Nieuws



 


Laatste nieuws

Meer dan de helft supermarktvoedsel bevat toegevoegde suiker

Meer dan de helft supermarktvoedsel bevat toegevoegde suiker

Uit onderzoek van foodwatch blijkt dat aan meer dan de helft (56%) van alle voedselproducten in de supermarkt suiker wordt toegevoegd. Als je licht bewerkte en onbewerkte producten als vers fruit en groente en losse ingrediënten als kruiden, zout en olie buiten beschouwing laat en alleen het eten uit de fabriek (bewerkt en sterk bewerkt […]

| 21 februari 2017 | 0 Comments
Patenten op natuurlijke eigenschappen van planten en dieren bijna verleden tijd

Patenten op natuurlijke eigenschappen van planten en dieren bijna verleden tijd

De Europese lidstaten hebben besloten dat producten  van klassieke veredeling zoals planten, zaden en vruchten uitgezonderd dienen te worden van patentering. Hiermee scharen ze zich achter het recent ingenomen standpunt van de Europese Commissie. Dit besluit werd genomen in de Raad voor Concurrentievermogen. De Europese Commissie concludeerde in haar verklarende notitie van november 2016 dat […]

| 21 februari 2017 | 0 Comments
Studenten roepen Wageningen Universiteit op financieel duurzaam te worden

Studenten roepen Wageningen Universiteit op financieel duurzaam te worden

Studenten van de Wageningse actiegroep Fossil Free Wageningen hebben een petitie aan het college van bestuur van Wageningen University & Research (WUR) aangeboden. Met deze petitie, die door ruim duizend mensen is ondertekend, roept de groep de universiteit op om over te stappen naar een duurzame bank die niet investeert in fossiele brandstoffen. Onder de […]

| 18 februari 2017 | 0 Comments
Verkiezingsprogramma’s verschillen in effect op de leefomgeving

Verkiezingsprogramma’s verschillen in effect op de leefomgeving

Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) heeft in Nieuwspoort de analyse van de leefomgevingseffecten van verkiezingsprogramma’s voor de periode 2017-2021 gepresenteerd. De VVD, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, GroenLinks en Vrijzinnige Partij hebben het PBL gevraagd hun maatregelenpakketten te analyseren. Partijen verschillen duidelijk in de mate waarin ze willen afwijken van het huidige beleid. In totaal […]

| 18 februari 2017 | 0 Comments
1,8 miljoen voor meer innovatieve plantaardige voedselproducten

1,8 miljoen voor meer innovatieve plantaardige voedselproducten

De New Food Challenge daagt (startende) bedrijven uit om aantrekkelijke nieuwe voedselproducten op basis van plantaardige eiwitten te ontwikkelen. Bedrijven die een innovatief idee hebben voor voedsel gemaakt van bijvoorbeeld peulvruchten, noten, paddenstoelen of zeewier kunnen een bedrag van maximaal 30.000 euro winnen om hun plannen verder uit te werken. De beste ideeën komen vervolgens […]

| 17 februari 2017 | 4 Comments
Verkiezingsprogramma’s rechtse partijen blind voor duurzaam en milieu

Verkiezingsprogramma’s rechtse partijen blind voor duurzaam en milieu

Milieu is een ondergeschoven kindje in veel verkiezingsprogramma’s. Dat concludeert Natuur & Milieu op basis van de doorrekeningen van het PBL. “Van alle grote rechtse partijen durft alleen de VVD de milieu-impact van haar verkiezingsprogramma door te laten rekenen,” aldus Geertje van Hooijdonk, hoofd programma’s bij Natuur & Milieu, “De klimaatimpact van het VVD-programma is […]

| 16 februari 2017 | 1 Comment

Inzicht

Duurzaam gewassen telen met gratis warmte diep uit de bodem

Duurzaam gewassen telen met gratis warmte diep uit de bodem

Wanneer het gaat over het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen wordt al snel gedacht aan windmolens en zonnepanelen die elektriciteit opwekken. Toch wordt het overgrote deel van onze energie gebruikt om warmte mee te produceren, niet stroom. Voor de opwek van warmte wordt voornamelijk aardgas, dat schaars en duur wordt, gebruikt. Tuinbouwbedrijven weten daar […]

| 21 februari 2017 | 1 Comment
Zei de klimaatmaffioos tegen de islamofoob

Zei de klimaatmaffioos tegen de islamofoob

Beste mensen in de andere bubble, deze brief is eigenlijk bedoeld als antwoord op de recente reactie van Tilasmi Frigge op mijn stuk over schulpdieren en het reptielenbrein. Ik denk echter dat zijn reactie niet op zichzelf staat en door een bredere beweging wordt gedragen. Daarom mijn antwoord aan allen die zich voelen aangesproken. Bedankt […]

| 21 februari 2017 | 0 Comments
Wei Wu Wei: een Nieuw Businessmodel voor de politiek

Wei Wu Wei: een Nieuw Businessmodel voor de politiek

Binnenkort zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. De kloof tussen de kiezer en de politici lijkt groter dan ooit. En meer politieke partijen dan ooit strijden om de gunst van de kiezer. De partijen zetten alles op alles om zichzelf te profileren. Van nepaccounts tot doorrekeningen van het Centraal Planbureau. Het is tijd voor […]

| 18 februari 2017 | 1 Comment
De samenwerking van links (deel 2)

De samenwerking van links (deel 2)

De belangrijkste opdracht van links is in de nationale en Europese politiek weer een factor van betekenis worden en zo een tegenwicht aan neoliberaal en populistisch rechts te bieden. Dat kan door vergaande samenwerking, en op den duur samengaan, op een wervend programma waarvan bestaanszekerheid het kernpunt is. En door economische bestaanszekerheid te verbinden met […]

| 18 februari 2017 | 1 Comment

Deze website wordt mede mogelijke gemaakt door: