De trend om steeds meer digitale hulpmiddelen tijdens het studeren te gebruiken, is al enige tijd aan de gang en wordt steeds populairder. De waarde van technologie en studeren te combineren heeft zijn waarde bewezen door de pandemie, toen studeren op afstand essentieel was. Sinds de introductie van EdTech in de metaverse is er een enorme vooruitgang geboekt in de overgang van statisch en traditioneel studeren naar interactief digitaal leren. Het voortdurende succes van EdTech groeit door de ontwikkeling van geavanceerde tools zoals kunstmatige intelligentie (AI) en augmented en virtual reality (AR & VR).
Het potentieel van de Metaverse is enorm. Volgens PwC stijgt de marktwaarde van Metaverse snel, van $ 9,5 miljard in 2020 tot naar schatting $ 1,5 biljoen in 2030. Als het gaat om investeringen in de opkomende Metaverse-activiteiten, is Zuid-Korea uitgegroeid tot een wereldleider.
Wat is EdTech?
EdTech staat voor Educatie & Technologie en is wanneer technologie wordt geïntegreerd in de onderwijssector om leren makkelijker te maken. Denk hierbij aan lessen via Zoom of handige mobiele apps om talen te leren.
Wat is Metaverse?
De metaverse kan worden gezien als een digitale kopie van onze fysieke wereld, ook wel een virtuele wereld genoemd. Het Metaverse concept is dat er een virtuele wereld is waar mensen met elkaar kunnen communiceren door een speciale bril te dragen. Je beweegt je door de metaverse als een virtuele avatar. Dat concept wordt nu werkelijkheid dankzij virtual reality-brillen, augmented reality en verschillende slimme apparaten zoals smartphones en tablets.
Door de EdTech te combineren met de metaverse ontstaan er geweldige nieuwe educatie concepten die voor veel verandering kunnen zorgen.
Maxim Manturov, Hoofd van Investment Advice bij Freedom Finance Europe, zegt: “De metaverse is een virtuele wereld aangevuld met realiteit, die nieuwe kansen opent om het niveau en de toegankelijkheid van onderwijs te verhogen voor iedereen die dat wil. Leren in de metaverse heeft een aantal voordelen ten opzichte van conventionele methoden. Met VR/AR kan de betrokkenheid en interesse van studenten worden vergroot; docenten kunnen hun leerlingen letterlijk teleporteren naar een virtueel klaslokaal, bibliotheek of gymnasium.
Headsets zullen het mogelijk maken om actiever geschiedenis, vreemde talen en wetenschap te studeren, maar ook om musea te bezoeken in het comfort van je eigen huis. Er bestaan al virtuele scholen voor interactief leren op afstand, waarbij de aanwezigheid van leerlingen wordt gesimuleerd door avatars. En als we de vraag beantwoorden of de opkomst van de metaverse een impuls kan geven aan de acties van educatieve technologie, aangezien de onderlinge verbondenheid daartussen toeneemt, en zonder dat we de toekomst niet kunnen zien, dan ja.”
5 manieren waarom EdTech zal slagen in de Metaverse
Wereldwijd wordt er fysiek lesgegeven. Na de pandemie is hier verandering in gekomen en is er grote groei in digitaal leren gekomen, waardoor het traditioneel schoolsysteem voor een grote verandering stond. Door deze tijd is het zeker dat EdTech in de Metaverse gaat slagen. Maar op welke manieren kan EdTech slagen in de metaverse?
Meer betrokkenheid
Een student leert tegenwoordig meer vanaf zijn telefoon, dan uit een traditioneel boek. Door e-learning te combineren met een virtuele wereld, worden studenten meer betrokken en kunnen ze communiceren, bewegen en notities maken. Daarnaast kunnen ze in de vorm van via spelvormen leren, wat zorgt voor een betere betrokkenheid en aandacht van de student.
Betere uitleg
Leren vanuit boeken en een scherm is statisch en geeft een onwerkelijk beeld van de echte waarheid. Met technologieën zoals VR/AR kunnen leraren teksten en beelden werkelijk aan hun studenten laten zien, waardoor de stof beter wordt opgenomen en onthouden. Als een leraar bijvoorbeeld de onderdelen van een auto wil demonstreren, kan hij holografische apps gebruiken om een 3D-beeld weer te geven. Studenten zullen een beter begrip hebben van wetenschappelijke en wiskundige experimenten. Dit is via een boek moeilijker over te brengen.
Flexibel
De virtuele wereld kan altijd open zijn. Het is niet nodig om fysiek aanwezig te zijn. Dit biedt de flexibiliteit om toegang te krijgen tot leren uit de bronnen die leerlingen het nuttigst en effectiefst vinden.
Een groot voordeel dat wordt geprezen door studenten die online leren, is dat ze toegang hebben tot onderwijs en training in hun eigen tempo en tijd. Hierdoor kan iedereen toegang hebben tot goed onderwijs.
Innovatief
Hoe vaak worden lesboeken geïntroduceerd? Niet vaak. Je kent het vast wel uit je schoolperiode. Informatie en foto’s die niet van deze tijd is. Door te leren in de metaverse kan je alle leerstof eenvoudig update en is het niet nodig om nieuwe boeken aan te schaffen.
Betere leermiddelen
Het gebruik van de metaverse zal de lesstof verbeteren door 3D-visualisaties mogelijk te maken. Met ondersteuning voor virtual reality (VR) kunnen studenten zich onderdompelen in boeken door hardop voor te lezen, naar de tekst te luisteren en afbeeldingen in 3D te bekijken. Voor historische onderwerpen kunnen de VR geanimeerde video’s getoond worden. Bij examens kunnen vragen interactief zijn. Op deze manier kan de lesstof in de metaverse verbeterd worden, waardoor ze dichter op de realiteit lijken.
EdTech Aandelen
De edtech-sector groeit snel en aandelen kopen biedt enorm veel kansen. Bovendien is er minder concurrentie en heeft het een gigantische marktomvang. Hieronder vind je de beste EdTech aandelen die je in je portfolio kunt toevoegen:
Chegg
Chegg is een online platform en app die studenten op verschillende manieren helpt. Het verkoopt en verhuurt gebruikte en nieuwe studieboeken en heeft abonnementen om studenten te helpen met rekenen, huiswerk en schrijven.
K12
K12 is een onderwijsmanagement bedrijf dat virtueel leren aanbiedt. Als alternatief voor lokale openbare scholen of thuisonderwijs kunnen studenten naar de virtuele openbare scholen van K12 gaan.
Verschillende EdTech aandelen kunnen winnaars zijn in jouw portefeuille. De beste EdTech aandelen zijn die van bedrijven die hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen en in staat zijn zich te blijven ontwikkelen ondanks de veranderingen in de sector.