Urgenda lanceert in samenwerking met Cheel Amsterdam, Kiesduurzamemode.nu. De website biedt een podium aan de koplopers op het gebied van duurzame mode. Consumenten krijgen er informatie, handige tips en links naar shops, video’s en apps om zo te kiezen voor duurzame mode.
Via opvallende online banners, abri’s en billboards wordt het winkelend publiek in Nederlandse steden aangesproken met de tekst Laat anderen niet de prijs betalen, Kiesduurzamemode.nu en zo naar de site geleid.
“Met dit initiatief willen we het belang van het dragen van duurzame mode laten zien. We willen vooral laten weten dat het makkelijker is dan je denkt om hippe duurzame mode te vinden.
Op Kiesduurzamemode.nu bieden we een podium aan de koplopers op het gebied van duurzame mode. Eén website voor vele initiatieven en producten om het makkelijker te maken voor de consument die wil weten welke mode duurzaam gemaakt is, waar het te koop is en waar je als consument precies op moet letten.
Een duurzame levensstijl is niet moeilijk of duur, maar juist steeds gemakkelijker te realiseren, dus start vandaag!”, vertelt Urgenda directeur Marjan Minnesma.