Vier op de vijf MKB-ondernemers in Nederland is bewust bezig met energiebesparing. Driekwart van de ondernemers verwacht op dit vlak een actieve rol van hun energieleverancier. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Syntegra in opdracht van Essent Zakelijk. Om in deze behoefte van ondernemers te voorzien, hebben Essent Zakelijk en haar servicepartners een dienst ontwikkeld die zij de EnergieFitScan noemt. Deze dienst helpt ondernemers om energieverbruik te besparen en de energieconditie van hun bedrijf te verbeteren.
In de energiemarkt van 2016 gaat het er om klanten maximaal en op maat te bedienen en zo te helpen hun bedrijfsdoelen te realiseren. Die ontwikkeling leidt er toe dat energiebedrijven een steeds belangrijke rol krijgen als dienstverlener en kennispartner. Daarmee helpen zij energiekosten zo laag mogelijk te houden en energieverbruik te minimaliseren. Essent Zakelijk en haar servicepartners bieden in dat kader ondernemers een adviseur op locatie aan. Deze stelt een rapport met bespaarmaatregelen en terugverdientijd op en biedt een jaar lang ondersteuning bij de uitvoering van de voorgestelde maatregelen.
Essent Zakelijk heeft deze activiteiten gebundeld in de Energiefitscan. Om de Energiefitscan onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Essent Zakelijk een radio- en onlinecampagne. De bevat commercials op YouTube, op de website, online content via native content en bannering. Ook is Essent Zakelijk aanwezig via social op LinkedIn en Facebook. De campagne wordt ondersteund met klantervaringen, onderzoeken en de kennis van Team Zakelijk. Bekijk hier en hier de commercials op YouTube of klik hier voor de website.
Wouter van Rhoon, directeur Essent Zakelijk: “Wij kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van de ondernemer. Dat doen wij door te adviseren hoe zij hun energieverbruik kunnen verminderen, hen concrete oplossingen aan te reiken en zaken op het gebied van energie uit handen te nemen. Daarmee verlagen wij de kosten van een van de grootste posten en kan de ondernemer zich ongestoord blijven richten op zijn kerntaak: succesvol klanten bedienen.”