• Service
  • Over ons
  • Vacatures
    • Vacatures via Greenjobs.nl
    • Vacatures via Duurzame Vacaturebank
  • Contact
  • Ledeninfo
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Voor de Toekomst
  • Economie
  • Kantelpunten
  • Verkiezingen
    • Peilingen: iedereen heeft het CDA nodig, BBB halveert
    • StemWijzer en andere kieswijzers voor de Tweede Kamerverkiezingen 2025
  • Boeken
  • Auteurs
    • Peter van Vliet
    • Jac Nijssen
    • Han Blok
    • Jan Torringa
    • Huib Stam
    • Gastauteurs
  • Zoek
  • Menu Menu

Duurzaamheid en schenken aan goed doel dragen bij aan positieve event ervaring

30 april 2019|doorredactie|induurzaam ondernemen, duurzaamheid

Onlangs presenteerde onderzoeker Sonny Duijn van ABN Amro de resultaten van een onderzoek naar de evenementenbranche. En wat blijkt? Maar liefst 41% van de bezoekers vindt dat het iets toevoegt aan de beleving wanneer aandacht besteed wordt aan duurzaamheid en er een mogelijkheid is om te doneren aan een goed doel.

Beleving

Beleving is sowieso het toverwoord. Het optimaliseren van die bezoekersbeleving wordt steeds belangrijker, constateert Sonny. In onze vrije tijd bezoeken we steeds meer festivals en stellen we steeds hogere eisen aan wat we in onze vrije tijd meemaken. In het onderzoek wordt zowel gekeken naar de festivalganger als de bezoeker van een zakelijk event. Het rapport geeft leuke voorbeelden en er worden interessante parallellen getrokken. Er is onderzocht wat bezoekers van evenementen interessant vinden, welke vernieuwing gewenst is en welke irritaties afbreuk kunnen doen aan de beleving.

Relevante inhoud

Niet alleen beleving is belangrijk bij festivals én zakelijke evenementen is, maar ook de inhoud. Strategische onderwerpen zoals duurzaamheid, samenwerking en digitalisering maken het voor zakenlieden blijvend relevant om deze evenementen te bezoeken, aldus ABN Amro. Storytelling wordt zeer gewaardeerd en ook interactie (met elkaar en het programma) staat hoog op de verlanglijst van de zakelijke bezoeker. Ook is het een trend om steeds vaker een bijzondere locatie te bieden, zoals industriële panden of juist heel huiselijke omgevingen.

Gezond eten

Slechte akoestiek wordt genoemd als grootste irritatiepunt, op de voet gevolgd door een inhoudelijk onaantrekkelijk, onduidelijk of slecht gecommuniceerd programma. Slecht bereikbaar zijn met het openbaar vervoer noemt 20% als vervelend en 36% baalt van slechte parkeergelegenheid, waaruit we kunnen afleiden dat er nog steeds veel bezoekers met de auto komen. Goed en gezond eten en drinken blijft belangrijk, ook hier geeft 41% aan dat het iets toevoegt wanneer er aandacht is voor voedselverspilling.

Wil jij dus scoren met je zakelijke event, zorg dan voor een optimale beleving, een goed verhaal en een locatie die daar aan bijdraagt. Die vind je volop bij locatiesmetmeerwaarde.nl. En mooi meegenomen: bij elke boeking gaat er ook nog een bedrag naar het goede doel!

Lees de samenvatting en download het onderzoek op de website van ABN Amro

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Mail

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief. Meld je hier aan.

( Je kunt ons ook steunen door lid te worden of te doneren )

Nieuws

  • links rechts politiek
    Peilingen: iedereen heeft het CDA nodig, BBB halveert21 oktober 2025 - 17:00
  • uitstoot energietransitie
    Fossiele energie blijft stijgen, klimaatgevaar neemt toe21 oktober 2025 - 10:45
  • nieuwe kerncentrales
    Chaos compleet rond kernenergie in Nederland?20 oktober 2025 - 10:48
  • precisie fermentatie is voedselrevolutie
    Nieuwe subsidie voor vergroten afzet van biologische producten17 oktober 2025 - 13:43
  • markt lokale voedselproductie
    Politiek wringt de samenleving uit17 oktober 2025 - 09:35

Inzicht

  • fudura
    Netcongestie als groeikans: hoe bedrijven sterker uit de energiecrisis kunnen komen21 oktober 2025 - 09:30
  • orkaan
    De klimaatdiscussie nadert de gloeiende kern16 oktober 2025 - 09:31
  • nieuwe spelers voor duurzaamheid mensen
    Duurzaamheid vraagt om nieuwe spelers11 oktober 2025 - 11:10

Opinie

  • orkaan
    De klimaatdiscussie nadert de gloeiende kern16 oktober 2025 - 09:31
  • elektriciteitsnet
    Innovatieve bedrijven de dupe van netcongestie: een dubbele verliespost voor Nederland28 april 2025 - 11:26
  • hoogoven
    Gure tijden in staal vragen om slim investeren17 december 2024 - 15:42

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:


Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Grote energiebedrijven zitten lokale waterkracht dwarsBio-afbreekbare zakjes blijven nog lang bruikbaar
Scroll naar bovenzijde

Cookies en privacy

Om de privacy van de gebruikers van Duurzaamnieuws.nl zo goed mogelijk te beschermen plaatsen we geen tracking cookies op de site. Meer over cookies en privacy vind je in ons privacy reglement.

Privacy verklaring
Sluiten