• Service
  • Over ons
  • Vacatures
    • Vacatures via Greenjobs.nl
    • Vacatures via Duurzame Vacaturebank
  • Contact
  • Ledeninfo
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Voor de Toekomst
  • Economie
  • Kantelpunten
  • Verkiezingen
    • Peilingen: Wilders PVV beloond voor afbraak en weglopen
    • StemWijzer en andere kieswijzers voor de Tweede Kamerverkiezingen 2025
  • Boeken
  • Auteurs
    • Peter van Vliet
    • Jac Nijssen
    • Han Blok
    • Jan Torringa
    • Huib Stam
    • Gastauteurs
  • Zoek
  • Menu Menu

Nieuwe lockdown laat aantal online aankopen groeien

22 december 2021|dooronze correspondent

linkbuilding

Het aantal consumenten wat boodschappen, kleding en bijvoorbeeld elektronica online koopt is de afgelopen periode fors toegenomen. Dit is niet alleen het gevolg van de pandemie, waarmee Nederland inmiddels een kleine twee jaar te maken heeft. Ook in de periode voorafgaand aan de pandemie zat er een stijgende lijn in het aantal online aankopen. De verwachting is dat die trend met de tweede harde lockdown een nieuwe impuls zal krijgen.

Het feit dat consumenten producten vaker online bestellen, heeft invloed op de wijze waarop bedrijven hun marketing budget besteden. Inzetten op backlinks, kwalitatief goede content en bijvoorbeeld advertentieruimte in de zoekmachines wordt populairder.

Bouwen aan een goede online reputatie

Voor ondernemers is het zaak om te bouwen aan een goede online reputatie. Dit betekent dat een website vindbaar moet zijn in de zoekmachines, waar onder meer linkbuilding sterk aan bijdraagt. Niet alleen in de zoekmachine moet een website goed scoren. Het bedrijf moet ook te vinden zijn op sociale kanalen. Het maakt dat het aantal bedrijven wat opereert via Facebook en bijvoorbeeld Instagram de afgelopen periode is toegenomen. Ze proberen de interactie te zoeken met consumenten, om zo aan hun naamsbekendheid te werken. Een goede naamsbekendheid is cruciaal om concurrenten de baas te blijven. Immers, de concurrentie op het web neemt steeds verder toe doordat bedrijven massaal inzetten op hun website of webshop.

Verbetering naamsbekendheid leidt tot meer vertrouwen

Des te beter de naamsbekendheid van een bedrijf is, des te meer vertrouwen heeft de consument ook in zo’n partij. Althans, wanneer het om een op positieve wijze verkregen naamsbekendheid gaat. Een toenemende naamsbekendheid kan ook het gevolg zijn van een regen aan klachten. Uit onderzoeken blijkt dat consumenten de naam van een bedrijf gemiddeld genomen zo’n zes à zeven keer moeten zien, alvorens zij een product of dienst afnemen. Op het internet is dit belangrijker dan in een fysieke winkel. Een fysieke winkel wordt vaak standaard al als betrouwbaarder beschouwd, omdat men hier de mogelijkheid heeft een medewerker aan te spreken. Daarbij kan een product direct worden meegenomen. Online moet men vertrouwen op bijvoorbeeld de recensies van anderen.

Offline marketing zal voorlopig niet verdwijnen

Hoewel online marketing steeds belangrijker wordt voor bedrijven, lijkt de kans erg klein te zijn dat offline marketing volledig verdwijnt. De kans is groot dat een combinatie van allebei zal worden toegepast om zowel een lokale doelgroep te bereiken, als consumenten elders in Nederland. Niet alleen wordt online marketing gericht op het eigen land. Het is heel gebruikelijk om ook over de grens te kijken. Vertaal de content op je website en start met het verkopen van producten aan mensen in Duitsland, België en mogelijk zelfs Frankrijk. In dergelijke landen liggen nog tal van kansen voor ondernemers uit Nederland.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Mail

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief. Meld je hier aan.

( Je kunt ons ook steunen door lid te worden of te doneren )

Nieuws

  • links rechts politiek
    Peilingen: Wilders PVV beloond voor afbraak en weglopen18 september 2025 - 08:00
  • klimaatschade
    De klimaatrekening van de zomer in Europa: 43 miljard euro16 september 2025 - 18:07
  • De toekomst voor duurzaamheid en klimaat
    Klimaatdoel 2030 nagenoeg onhaalbaar, met dank aan kabinet16 september 2025 - 16:35
  • stikstofboom_400
    Kunst over klimaatverandering in Nederland: expositie in Den Haag16 september 2025 - 11:15
  • prinsjesdag
    Vertrouwen in de politiek in duikvlucht op Prinsjesdag16 september 2025 - 09:39

Inzicht

  • jelleke schema
    Van Hier & Nu naar een duurzaam Straks, hoe dan? 12 september 2025 - 08:23
  • wonen en hypotheekrente aftrek in verkiezingsprogrammas
    Plannen voor wonen en hypotheekrente aftrek, wat doen die voor klimaat, duurzaamheid en milieu?8 september 2025 - 10:54
  • duurzaamheid en klimaat in de verkiezingen
    Duurzaamheid en klimaat in de verkiezingen van 2025, van groen tot zwart7 september 2025 - 13:39

Opinie

  • elektriciteitsnet
    Innovatieve bedrijven de dupe van netcongestie: een dubbele verliespost voor Nederland28 april 2025 - 11:26
  • hoogoven
    Gure tijden in staal vragen om slim investeren17 december 2024 - 15:42
  • bosbrand
    We hebben een nieuwe alarmfase: klimaatverhitting23 juli 2024 - 17:17

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:


Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
4 milieuvriendelijke en duurzame bedrijven die de wereld veranderen imac groen 2022 Fijne feestdagen en een gelukkig, groen en gezond 2022!
Scroll naar bovenzijde

Cookies en privacy

Om de privacy van de gebruikers van Duurzaamnieuws.nl zo goed mogelijk te beschermen plaatsen we geen tracking cookies op de site. Meer over cookies en privacy vind je in ons privacy reglement.

Privacy verklaring
Sluiten