McDonalds maakt het bont: op een eigen website met informatie voor het personeel, McResource.com, gaf het bedrijf advies over gezonde voeding. Daarbij werd het nuttigen van de eigen maaltijden van het bedrijf afgeraden als ongezond. De illustratie spreekt boekdelen. Na een hoop commotie werd de site op Kerstavond uit de lucht gehaald.
Op een andere webpagina gaf het bedrijf ook financiële adviezen aan het personeel. Die toonden aan dat een gemiddelde medewerker van het bedrijf niet van een inkomen rond kan komen.
Ook bij grootgrutter Wal-Mart ging het goed fout. Dat bedrijf zamelt geld in voor de eigen voedselbank van het bedrijf. Die is opgezet omdat veel medewerkers niet voldoende verdienen om levensmiddelen te kopen. En alsof dat nog niet genoeg is: de helft van het ingezamelde geld wordt gedoneerd aan conservatieve politici…..juist, het soort mensen die zich verzetten tegen de zonnepanelen op het dak van Wal-Mart, waarmee het bedrijf zich een groen imago verschaft. Duurzaamheid, US-style.