• Service
  • Over ons
  • Leden
  • Vacatures
  • Contact
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Kort nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Economie
  • Vakantie
  • Corona
  • Kantelpunten
  • Zoek
  • Menu Menu

FoodGuerrilla ontmaskert de voedselmarketing

28 maart 2014|doorredactie|invoeding

vegetarischWe worden dagelijks gevoed met een flinke dosis reclame voor ongezond eten. Mooie filmpjes over smeuïge smeersels, zoete drankjes en vette burgers vullen het beeld. Maar waarom worden we niet overgehaald om meer gezonde groenten te eten? En wat doet ongezonde marketing voor ons eetgedrag? Na het succes van Damn Food Waste – een campagne tegen voedselverspilling – lanceert FoodGuerrilla dit voorjaar een grassroots marketingcampagne met broccoli in de hoofdrol. Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het BIG BANG BROCCOLI event in Amsterdam.

Terwijl we met zijn allen meer dan genoeg chips, frisdrank en hamburgers naar binnen werken, eet slechts 5% van de Nederlanders voldoende groenten. In samenwerking met marketeers en creatieve reclame-talenten start FoodGuerrilla een campagne voor goed en gezond voedsel.

In oktober 2013 daagde New York Times journalist Michael Moss het Amerikaanse reclamebureau Victors & Spoils uit om broccoli een extreme make-over te geven. De gerenommeerde reclamejongens zagen een verfrissende uitdaging in het vermarkten van verse groente; normaal gesproken worden ze ingehuurd om ongezond en bewerkt eten van voedselmultinationals als Coca Cola aan de man te brengen. De uitdaging resulteerde in de ‘Broccoli vs. Kale’ campagne, de inspiratiebron voor BIG BANG BROCCOLI. Ook FoodGuerrilla gaat de uitdaging aan om zonder grote marketingbudgetten groenten op een nieuwe, ludieke manier op de kaart te zetten.

BIG BANG BROCCOLI Event 31 maart

Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het Big Bang Broccoli event in het Amsterdamse Mediamatic. Iedereen krijgt ruim de kans om mee te denken over de campagne en een bijdrage te leveren. Tijdens het BIG BANG BROCCOLI event wordt een drie-gangen broccoli diner geserveerd. Ook zijn er diverse sprekers waaronder de jongens van Victor & Spoils (via Skype), Erik Kessels (marketinggoeroe) en Jaap Seidell (hoogleraar gezondheid en voeding VU). Op 31 maart ontrafelen we hoe we de wetten van de marketing kunnen inzetten om van broccoli de meest gewilde groenten van Nederland te maken!

FoodGuerrilla roept iedereen op om contact met ons op te nemen die iets kan en wil bijdragen. Van vormgevers tot broccolitelers, van supermarkten tot posterverspreiders. Iedereen kan meehelpen om deze campagne tot een succes te maken

FoodGuerrilla is het netwerk van ruim 150 voedselinitiatieven die zich samen inzetten voor gezond, eerlijk een duurzaam voedsel.

Voor informatie en aanmelding volg deze link www.foodguerrilla.nl

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
Goed dat je Duurzaamnieuws leest. Hier vind je breed inzicht in actuele ontwikkelingen rond duurzaamheid, klimaat en veiligheid. Dat bieden we onafhankelijk, zonder subsidies, overheidssteun of rijke aandeelhouders, maar vooral met hulp van bijdragen van onze lezers. We willen zo lang mogelijk onze informatie gratis aanbieden en voor iedereen toegankelijk houden, omdat het zo belangrijk is dat iedereen meedoet aan de omslag naar duurzaamheid en daar goed en eerlijk over geïnformeerd is.

Dit is een belangrijke tijd, waarin we de richting van de toekomst bepalen. Krijgen we klimaatverandering en de pandemie onder controle? Kunnen we onze veiligheid in stand houden? Nemen we de juiste maatregelen, ook voor een eerlijker samenleving? Als je kunt, is dit een mooi moment om ons te helpen. Steun ons als lid of donateur. Dank je wel.

Hier kun je lid worden.
En hier kun je doneren.



Wil je ons liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan hier aan voor de gratis nieuwsbrief.

Alvast bedankt - en blijf veilig en gezond!
Team Duurzaamnieuws

Nieuws

  • uitstoot privejets Uitstoot privéjets explodeert1 april 2023 - 11:19
  • groene hubs Groene hubs zorgen voor co2 neutrale bezorging1 april 2023 - 10:56
  • warmtepomp De warmtepomp moet schoner worden – zonder F-gassen en PFAS30 maart 2023 - 12:44
  • abp shell exxon protest Brede steun voor activisten die bedrijven en directeuren aanklagen30 maart 2023 - 09:54
  • nul op de meterVerduurzaming per wijk helpt tegen energiearmoede28 maart 2023 - 13:32

Inzicht

  • links rechts politiekPeilingen voor de Tweede Kamer: volgende aardverschuiving op komst30 maart 2023 - 12:00
  • toekomst van ons voedselRegeneratieve landbouw moet concreter en beter meetbaar22 maart 2023 - 15:06
  • agro industrieZorgen groene subsidies voor meer protectionisme?19 maart 2023 - 14:19

Opinie

  • nieuwe duurzaamheid houdt ons overeind We hebben een nieuwe duurzaamheid nodig4 januari 2023 - 17:01
  • ontmenselijking 2022 het jaar van ontmenselijking11 december 2022 - 11:00
  • Een sprong in de tijd9 november 2022 - 09:16
meewind 23 02

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:

elektrischeautolease.nl - elektrische auto leasen

energie aanbiedingen
energie vergelijken

Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Nijmegen koploper duurzaamheidWoud van keurmerken blijft groeien
Scroll naar bovenzijde

AVG Toestemmingen

Bij duurzaamnieuws.nl nemen wij uw recht op privacy serieus. Wij plaatsen enkele cookies die nodig zijn om onze website optimaal te laten functioneren. Onderstaand ziet u welke verplichte en optionele toestemmingen u ons verleent om uw persoongegevens te verwerken op deze website. Als u deze toestemmingen wilt intrekken klikt u op 'Vergeet mij' onderaan deze pagina.

Privacy verklaring | Sluiten
Instellingen