• Service
  • Over ons
  • Leden
  • Vacatures
  • Contact
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Kort nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Economie
  • Vakantie
  • Corona
  • Kantelpunten
  • Zoek
  • Menu Menu

Nieuwe e-scooter voor schoon stadsvervoer

25 januari 2017|doorredactie|inmobiliteit

unu elektrische scooterUnu is een intelligente elektrische scooter met draagbare accu. Die zorgt ervoor dat alle urban explorers in stijl door de stad kunnen cruisen zonder schuldgevoel over het milieu of de portemonnee.

Ook het business-model is nieuw. Er wordt geen gebruik gemaakt van traditionele retail en er kunnen  binnenkort overal in het land proefritten worden gemaakt bij zogeheten pioniers. Eenmaal tevreden, kan de unu online worden ge-customized naar eigen inzicht, waarna de scooter gebruiksklaar in een doos voor je huis wordt afgeleverd.

In het design is niet alleen gekeken naar het uiterlijk. De innovatieve technologie zoals KERS (Kinetic Energy Recovery System) maakt de scooter vriendelijk voor het milieu: hij is zuinig met energie en met geluid. Het betekent ook dat de unu-gebruikers de accu slechts sporadisch op hoeven te laden.

De ontwerpers van unu, Elias Atahi & Pascal Blum, hebben beiden een technische achtergrond en zijn gefascineerd door het drukke stadsleven. Pascal Leonard Blum, co-founder en CEO, streeft ernaar om maatschappelijke verandering te combineren met commercieel ondernemerschap.

speedcomfort radiatorventilator

Voor iedereen die de innovatieve technologie van de elektrische scooter wil beleven start unu in januari  in Amsterdam en breidt dan uit naar  Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De unu is verkrijgbaar vanaf 1.899 euro (1 kW) en wordt direct aan huis geleverd door logistiek partner DHL.

Wie de unu zelf wil testen kan dit vanaf januari in Amsterdam doen. Lotje en Jochum staan in Amsterdam klaar voor iedereen die nieuwsgierig is en innovatieve mobiliteit zelf wil beleven.

www.unumotors.com/nl

2 antwoorden
  1. Duurzame Fred zegt:
    30 januari 2017 op 14:26

    Daar moet ik wel een kanttekening bijmaken. Zolang het aantal scooters dat er in Amsterdag nu gestolen wordt niet daalt, zal het gebruik van de E-scooters niet snel gaan stijgen.

    Een verzekering voor een E-scooter gebruiker kost in Amsterdam rond de €400,- terwijl de verzekering in Texel rond de €100,- bedraagt. Mijn vader en zijn 4 kleinkinderen zullen voorlopig geen E-scooter kopen, daar ee verzekering voor een snor brommer rond de €54,- ligt.

    Maar als gemeente als Amsterdam en Rotterdam de mogelijkheid biedt om de E-scooter veilig te kunnen stallen, zie ik wel een toekomst in. Dus gemeenten moeten ook aan de slag om de E-scooter veilig te kunnen stallen.

  2. Tjara zegt:
    30 januari 2017 op 08:15

    Er zit behoorlijke tegenspraak in een aantal stellingen. Het wereldwijde verbruik van energie neemt nog steeds toe per saldo.
    Redenen zijn, los van de steeds groeiende groep wereldbewoners en dus gebruikers, dat men
    1. Door verkooppraatjes denkt het milieu geen of nauwelijks schade toe te brengen…e-bikes…e-motoren en in deze situatie…e-scootertjes.
    2. Men door het door 1. ontstane gevoel en beeld veel meer gebruik maakt van het middel, dan men waarschijnlijk zou hebben gedaan als men er nog benzine of diesel in had gedaan.

    Natuurlijk is het fijn als het apparaat minder stroom gebruikt of ter plekke! minder vervuiling oplevert…of minder geluidshinder…
    Feiten zijn echter dat de hoeveelheid, nauwelijks meer zelf te repareren, apparaten ontstellend is toegenomen. Er is immers ook nog altijd geen sprake van een cradle to cradle effect.
    We rekenen onszelf voor een groot deel, met deze manier van denken en marketing, milieuvriendelijker gedrag toe…niet milieuneutraler …laat staan milieuvervuilend minder.
    Er zijn zo ontzettend meer servers bijgekomen om ons digitaler en virtueler leven te laten plaatsvinden…
    En die windmolen heeft nog steeds grondstoffen nodig…de hybride auto is per saldo bijzonder milieu onvriendelijk doordat de assemblage niet op 1 plaats plaatsvindt…

    Zolang we ons op een dwaalspoor laten en doen denken met (marketing)termen die juist een toename in de hand werken…zijn we heel erg verkeerd bezig.

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
Goed dat je Duurzaamnieuws leest. Hier vind je breed inzicht in actuele ontwikkelingen rond duurzaamheid, klimaat en veiligheid. Dat bieden we onafhankelijk, zonder subsidies, overheidssteun of rijke aandeelhouders, maar vooral met hulp van bijdragen van onze lezers. We willen zo lang mogelijk onze informatie gratis aanbieden en voor iedereen toegankelijk houden, omdat het zo belangrijk is dat iedereen meedoet aan de omslag naar duurzaamheid en daar goed en eerlijk over geïnformeerd is.

Dit is een belangrijke tijd, waarin we de richting van de toekomst bepalen. Krijgen we klimaatverandering en de pandemie onder controle? Kunnen we onze veiligheid in stand houden? Nemen we de juiste maatregelen, ook voor een eerlijker samenleving? Als je kunt, is dit een mooi moment om ons te helpen. Steun ons als lid of donateur. Dank je wel.

Hier kun je lid worden.
En hier kun je doneren.



Wil je ons liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan hier aan voor de gratis nieuwsbrief.

Alvast bedankt - en blijf veilig en gezond!
Team Duurzaamnieuws

Nieuws

  • wilde bij Pesticiden veranderen gedrag van bijen meer bij warmer weer25 maart 2023 - 10:50
  • duurzaamheidsverslag Duurzaamheidsverslag wordt gemeengoed bij bedrijven25 maart 2023 - 10:39
  • misleidende reclame shell TNO: beperk reclame voor klimaatbelastende producten22 maart 2023 - 14:58
  • echte ongemakkelijke waarheid ipcc Syntheserapport IPCC: laatste kans om klimaat te redden20 maart 2023 - 17:12
  • Elektrische bus van VDL Recht op bereikbaarheid voor elke Nederlander, vindt kabinet19 maart 2023 - 13:51

Inzicht

  • toekomst van ons voedselRegeneratieve landbouw moet concreter en beter meetbaar22 maart 2023 - 15:06
  • agro industrieZorgen groene subsidies voor meer protectionisme?19 maart 2023 - 14:19
  • plastic afval Wat kan ik daar nu aan doen?11 maart 2023 - 10:16

Opinie

  • nieuwe duurzaamheid houdt ons overeind We hebben een nieuwe duurzaamheid nodig4 januari 2023 - 17:01
  • ontmenselijking 2022 het jaar van ontmenselijking11 december 2022 - 11:00
  • Een sprong in de tijd9 november 2022 - 09:16
meewind 23 02

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:

elektrischeautolease.nl - elektrische auto leasen

energie aanbiedingen
energie vergelijken

Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Groene batterij in plaats van dieselaggregaat in binnenstedenVoedseltop valse start voor duurzame voedselketen
Scroll naar bovenzijde

AVG Toestemmingen

Bij duurzaamnieuws.nl nemen wij uw recht op privacy serieus. Wij plaatsen enkele cookies die nodig zijn om onze website optimaal te laten functioneren. Onderstaand ziet u welke verplichte en optionele toestemmingen u ons verleent om uw persoongegevens te verwerken op deze website. Als u deze toestemmingen wilt intrekken klikt u op 'Vergeet mij' onderaan deze pagina.

Privacy verklaring | Sluiten
Instellingen