Een marketingstrategie met stickers is een uitstekende kosteneffectieve manier om je te helpen jouw promotiedoelstellingen te bereiken. Ben je nieuwsgierig naar stickermarketing, maar ben je nog niet helemaal zeker of het iets is voor jouw onderneming?
Lees dan snel verder, want hier bekijken we waarom een marketingstrategie met stickers een goed idee is voor jouw bedrijf.
1. Een goedkope marketingstrategie met een hoog potentieel rendement
Ja, marketing is het dubbel en dwars waard om je tijd, energie en geld in te steken en verkoopdoelstellingen te realiseren. Maar, de meeste marketingcampagnes zijn duur. Er zijn maar weinig succesvolle marketingmethoden die geen aanzienlijke investering vergen. Neem bijvoorbeeld SEM (search engine marketing), wat al gauw kan honderden tot duizenden euro’s per maand kan kosten. Bovendien kunnen display advertising en advertenties in de sociale media jouw budget ook snel opzuigen. En natuurlijk is direct mail ook niet echt goedkoop.
Stickers zijn echter erg kosteneffectief, want voor zeer weinig geld kun je een groot aantal vinylstickers van hoge kwaliteit laten drukken. Plus, hoe meer exemplaren je koopt, hoe lager de prijs per exemplaar! Dankzij de lage kosten van stickers op rol kun je jouw campagne dus snel uitbreiden naarmate deze groeit.
Vind jij goede en onafhankelijke informatie over een duurzame en klimaatveilige toekomst belangrijk? En helpt Duurzaamnieuws.nl je daarmee? Help ons dan met een donatie. Dank je wel.
Liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.
2. Stickers zijn geen marketing afleiding, maar een manier tot connectie
Doe eens een wandeling op straat en je zult stickers gegarandeerd over tegenkomen. Een sticker met jouw logo of boodschap is een merkelement op zich en kan op een razendsnelle manier een waardevolle connectie maken met jouw doelgroep. Als je bijvoorbeeld humor gebruikt of een speciale boodschap die past bij jouw potentiële klanten, kunnen ze die lezen en een echte emotionele band ervaren. Dit betekent dat je een potentiële klant kan winnen die nu geïnteresseerd in jouw bedrijf en sneller kan online of met jouw winkel contact zal opnemen.
3. Stickers zijn perfect voor trouwe klanten
Stickers kunnen worden gebruikt om jouw merk te promoten, en jouw trouwe klanten zullen je daarbij helpen! Geef je stickers bijvoorbeeld gratis weg en je zult al gauw merken dat jouw leuke, creatieve stickers door potentiële klanten op een laptop of bumper worden opgemerkt. Dit is een krachtige boodschap, want de meeste consumenten bepalen de kwaliteit of betrouwbaarheid van een merk op basis van de aanbevelingen van anderen.
4. Stickers zijn het perfecte cadeau
Een andere reden om de stickerstrategie toe te passen in jouw marketing is omdat ze perfect zijn om cadeau te geven. Ze kunnen namelijk een geweldige manier zijn om jouw merk te promoten tegen minimale kosten en hierbij de betrokkenheid van jouw doelgroep verhogen. Je klanten zullen het trouwens geweldig dat ze iets gratis zullen krijgen.