• Service
  • Over ons
  • Vacatures
    • Vacatures via Greenjobs.nl
    • Vacatures via Duurzame Vacaturebank
  • Contact
  • Ledeninfo
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Voor de Toekomst
  • Economie
  • Kantelpunten
  • Verkiezingen
    • Peilingen zagen winst D66 niet aankomen
    • StemWijzer en andere kieswijzers voor de Tweede Kamerverkiezingen 2025
  • Boeken
  • Auteurs
    • Peter van Vliet
    • Jac Nijssen
    • Han Blok
    • Jan Torringa
    • Huib Stam
    • Gastauteurs
  • Zoek
  • Menu Menu

FoodGuerrilla ontmaskert de voedselmarketing

28 maart 2014|doorredactie|invoeding

vegetarischWe worden dagelijks gevoed met een flinke dosis reclame voor ongezond eten. Mooie filmpjes over smeuïge smeersels, zoete drankjes en vette burgers vullen het beeld. Maar waarom worden we niet overgehaald om meer gezonde groenten te eten? En wat doet ongezonde marketing voor ons eetgedrag? Na het succes van Damn Food Waste – een campagne tegen voedselverspilling – lanceert FoodGuerrilla dit voorjaar een grassroots marketingcampagne met broccoli in de hoofdrol. Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het BIG BANG BROCCOLI event in Amsterdam.

Terwijl we met zijn allen meer dan genoeg chips, frisdrank en hamburgers naar binnen werken, eet slechts 5% van de Nederlanders voldoende groenten. In samenwerking met marketeers en creatieve reclame-talenten start FoodGuerrilla een campagne voor goed en gezond voedsel.

In oktober 2013 daagde New York Times journalist Michael Moss het Amerikaanse reclamebureau Victors & Spoils uit om broccoli een extreme make-over te geven. De gerenommeerde reclamejongens zagen een verfrissende uitdaging in het vermarkten van verse groente; normaal gesproken worden ze ingehuurd om ongezond en bewerkt eten van voedselmultinationals als Coca Cola aan de man te brengen. De uitdaging resulteerde in de ‘Broccoli vs. Kale’ campagne, de inspiratiebron voor BIG BANG BROCCOLI. Ook FoodGuerrilla gaat de uitdaging aan om zonder grote marketingbudgetten groenten op een nieuwe, ludieke manier op de kaart te zetten.

BIG BANG BROCCOLI Event 31 maart

Op 31 maart trapt FoodGuerrilla de campagne af tijdens het Big Bang Broccoli event in het Amsterdamse Mediamatic. Iedereen krijgt ruim de kans om mee te denken over de campagne en een bijdrage te leveren. Tijdens het BIG BANG BROCCOLI event wordt een drie-gangen broccoli diner geserveerd. Ook zijn er diverse sprekers waaronder de jongens van Victor & Spoils (via Skype), Erik Kessels (marketinggoeroe) en Jaap Seidell (hoogleraar gezondheid en voeding VU). Op 31 maart ontrafelen we hoe we de wetten van de marketing kunnen inzetten om van broccoli de meest gewilde groenten van Nederland te maken!

FoodGuerrilla roept iedereen op om contact met ons op te nemen die iets kan en wil bijdragen. Van vormgevers tot broccolitelers, van supermarkten tot posterverspreiders. Iedereen kan meehelpen om deze campagne tot een succes te maken

FoodGuerrilla is het netwerk van ruim 150 voedselinitiatieven die zich samen inzetten voor gezond, eerlijk een duurzaam voedsel.

Voor informatie en aanmelding volg deze link www.foodguerrilla.nl

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Mail

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief. Meld je hier aan.

( Je kunt ons ook steunen door lid te worden of te doneren )

Nieuws

  • voedselverspilling
    Voedselverspilling aanpakken levert meer op voor klimaat dan minder vliegen4 november 2025 - 09:36
  • links rechts politiek
    Peilingen zagen winst D66 niet aankomen3 november 2025 - 07:00
  • rijkste 1 procent
    Superrijken plunderen het klimaat31 oktober 2025 - 09:26
  • teflon pfas
    Teflon en PFAS afbreken kan, het begin is er30 oktober 2025 - 13:05
  • zonnepanelen
    Alarm: eigenaren van zonnepanelen betalen straks voor teruglevering29 oktober 2025 - 09:58

Inzicht

  • fudura
    Netcongestie als groeikans: hoe bedrijven sterker uit de energiecrisis kunnen komen21 oktober 2025 - 09:30
  • orkaan
    De klimaatdiscussie nadert de gloeiende kern16 oktober 2025 - 09:31
  • nieuwe spelers voor duurzaamheid mensen
    Duurzaamheid vraagt om nieuwe spelers11 oktober 2025 - 11:10

Opinie

  • orkaan
    De klimaatdiscussie nadert de gloeiende kern16 oktober 2025 - 09:31
  • elektriciteitsnet
    Innovatieve bedrijven de dupe van netcongestie: een dubbele verliespost voor Nederland28 april 2025 - 11:26
  • hoogoven
    Gure tijden in staal vragen om slim investeren17 december 2024 - 15:42

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:


Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Nijmegen koploper duurzaamheidWoud van keurmerken blijft groeien
Scroll naar bovenzijde

Cookies en privacy

Om de privacy van de gebruikers van Duurzaamnieuws.nl zo goed mogelijk te beschermen plaatsen we geen tracking cookies op de site. Meer over cookies en privacy vind je in ons privacy reglement.

Privacy verklaring
Sluiten