Nieuwsoverzicht duurzaam ondernemen
Ondernemen voor en in een duurzame samenleving stelt andere eisen dan voorheen aan bedrijven en ondernemers. Wat die inhouden en hoe ondernemers daarmee om kunnen gaan lees je in het onderstaande nieuwsoverzicht.
Duurzame bedrijven lijken vooralsnog beter bestand tegen de gevolgen van de crisis.
Zeeman maakt productielocaties openbaar voor meer transparantie
/in Nieuws/door redactieZeeman maakt de productielocaties bekend waar het bedrijf haar artikelen produceert. De lijst is online gepubliceerd met het jaarverslag.
EU-satellieten gaan CO2-uitstoot in de hele wereld meten
/in Nieuws/door IPSDe EU werkt aan een vloot van satellieten om de CO2-uitstoot overal ter wereld gedetailleerd in kaart te brengen. Dat is een compleet nieuwe aanpak.
Aandeelhouders kondigen ontmanteling van Shell aan
/in Nieuws/door redactieVolgens Code Rood is Shell enkel gericht op winst voor de aandeelhouders en zal het nooit deel van de oplossing van de klimaatcrisis zijn.
Supersnelle computer gebruikt nauwelijks meer energie
/in Nieuws/door redactieWetenschappers ontwikkelden een nieuwe methode om computergegevens met lichtpulsen op te slaan die nauwelijks stroom gebruikt.
Duurzaamheid en schenken aan goed doel dragen bij aan positieve event ervaring
/in Nieuws/door redactie41% van de bezoekers vindt dat aandacht voor duurzaamheid en de mogelijkheid te doneren aan een goed doel bijdraagt aan een positieve event ervaring.
Bol.com gaat minder inpakken om klimaat te sparen
/in Nieuws/door redactieBol.com schrapt in 2019 waar mogelijk de blauwwitte doos. Dit jaar nog worden circa 3,5 miljoen artikelen zonder de herkenbare bol.com-doos verstuurd.
Porsche ook snel in reduceren CO2 uitstoot
/in Nieuws/door redactieDe afgelopen vijf jaar heeft Porsche zijn CO2-emissie per auto met meer dan 75 procent weten te verlagen en verbruikt de fabrikant 31 procent minder energie
Bedrijven moeten meer doen voor de samenleving
/in Nieuws/door redactieTwee op de drie Nederlanders vinden dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk zouden moeten maken als winst maken.
Bedrijven moeten bijdragen aan duurzame samenleving
/in Nieuws/door redactieNegentig procent van de Nederlanders vindt dat het bedrijfsleven geloofwaardig een zichtbare, betekenisvolle bijdrage moet leveren aan de maatschappij.
Uniek track & trace systeem voor duurzame kledingproductie
/in Nieuws/door redactieConsumenten kunnen via een QR code- track & trace systeem online zien waar hun kledingstuk vandaan komt en door wie, hoe het is gemaakt.