Nieuwsoverzicht duurzaam ondernemen
Ondernemen voor en in een duurzame samenleving stelt andere eisen dan voorheen aan bedrijven en ondernemers. Wat die inhouden en hoe ondernemers daarmee om kunnen gaan lees je in het onderstaande nieuwsoverzicht.
Duurzame bedrijven lijken vooralsnog beter bestand tegen de gevolgen van de crisis.
Tomaten gaan groeien op bio-CO2
/in Nieuws/door redactieGlastuinders in Noord-Holland gaan hun gewassen groeien met BIO-CO2 dat wordt gewonnen uit de rookgassen van de bio-energiecentrale van HVC in Alkmaar.
Shell blijft de rol van Vieze Man spelen
/in Nieuws/door redactieShell heeft de klimaatresolutie tijdens de aandeelhoudersvergadering afgewezen. Het vindt dat de ambities van het bedrijf ambitieuzer zijn dan de resolutie.
Certificering is geen garantie voor meer duurzaamheid
/in Nieuws/door redactieDuurzame certificaten zouden consumenten moeten helpen bij het nemen van milieuvriendelijke beslissingen. Vaak staan ze meer duurzaamheid juist in de weg.
De duurzame uitdagingen voor chocolade
/in Inzicht/door Project SyndicateDe consumptie van chocolade stijgt enorm en de industrie staat voor een grote uitdaging. Het moet duurzaam of we moeten op zoek naar ander snoepgoed.
VPRO Tegenlicht – Groene voedselpioniers
/in Nieuws/door redactieHoe word je een succesvol duurzaam ondernemer en voedselpionier en welke risico’s loop je dan? VPRO Tegenlicht laat het zien.
Zaken die je raken: het butterfly-effect van sociaal ondernemers
/in Nieuws/door redactieHet boek Zaken die je raken laat de kracht van sociaal ondernemerschap zien door de eerste stappen te zetten naar maatschappelijke verandering.
Raad van Kinderen adviseert Jumbo met toekomststoel
/in Nieuws/door redactieJumbo heeft voor de Raad van Kinderen al drie jaar samenwerking met basisschool ‘t Ven uit Veghel, waarvan groep 8 de Raad van Kinderen vormt.
VPRO Tegenlicht: dokteren met dna
/in Nieuws/door redactieMet de nieuwe CRISPR -technologie kunnen we knippen en plakken in DNA. Dat gaat grote gevolgen hebben voor mens, plant en dier, en mogelijk ook rampen.
Hoe een bewuste ondernemer ook bewuste consument werd
/in Inzicht/door GastauteurVanaf het moment dat Pascal Ontijd startte met het bouwen aan SnappCar is hij bewuster gaan leven, ook door het bedrijf als social enterprise te zien.
Bedrijven doen te weinig aan terugdringen CO2 uitstoot
/in Inzicht/door redactieVeel bedrijven hebben geen concrete doelstellingen voor vermindering van CO2 uitstoot en de administratie hiervoor ontbreekt meestal, blijkt uit onderzoek.