• Service
  • Over ons
  • Leden
  • Vacatures
  • Contact
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Kort nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Economie
  • Vakantie
  • Corona
  • Kantelpunten
  • Zoek
  • Menu Menu

Werk je kennis van de duurzame consument uit

16 februari 2014|doorredactie

vijf tinten groenDit voorjaar bieden we, samen met MarketingWORKOUTS, een trainingsprogramma aan dat helemaal ingaat op het naar de markt brengen van duurzaamheid. Want als we  -als consumenten - met zijn  alleen kunnen kiezen voor betere, duurzame alternatieven, kunnen we de noodzakelijke verandering snel werkelijkheid laten zijn.

De trainingen gaan in op verschillende kernvragen van professionals:

  • Hoe maak ik een duurzaam product relevant voor verschillende doelgroepen?
  • Hoe maken we in een organisatie ons duurzame beleid waar in producten en diensten?
  • Hoe geven we ons merk, onze organisatie relevantie in de maatschappij?

in één dag leer je waarom dit onderwerp belangrijk is, welke merken hier al succesvol in zijn en hoe jij zelf het verschil kunt maken op deze onderwerpen.

Alle workouts worden gegeven door zeer ervaren marketeers die zelf ook nog met hun voeten in de klei staan. Ze delen cases uit eigen ervaring met je. En je brengt je eigen vraagstuk in. Zo ben je verzekerd van een dag vol actuele kennis, nieuwe inzichten en  ga je naar huis met een stappenplan dat je echt kunt toepassen.

speedcomfort radiatorventilator

Marketingworkout Duurzame Proposities bouwen

Zet in 2014 de volgende stap om het rendement op investeringen in duurzaamheid te verhogen en een steentje bij te dragen aan een duurzaamheidsdoorbraak in Nederland. Hoe? Dat leer je op vrijdag 14 maart aanstaande in een 1-daagse marketingworkout  ‘duurzame proposities ontwikkelen’. Speciaal samengesteld door MarketingWorkouts op basis van de door Motivaction geschreven whitepaper ‘vijf tinten groen’.

Hierin is beschreven hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. De kern daaruit is : duurzaamheid is geen eenheidsworst.  Het vraagt om diepgaand inzicht in de waarden en overtuigingen van de doelgroep. Zo beschrijven ze van vijf verschillende doelgroepen, ingedeeld naar vijf tinten groen. Hun waarden en overtuigingen zijn de basis voor het succesvol bouwen én lanceren van duurzame proposities. Gericht op de donkergroene voorhoede of voor meer ‘lichtgroene’ doelgroepen. Hoe je die inzichten toepast en vertaalt naar merk-specifiek duurzaamheidsbeleid leer je deze unieke dag.

  • Je leert welke marketingaspecten meewegen voor  het ontwikkelen van succesvolle duurzame proposities.
  • Je krijgt inzicht in jullie eigen duurzaamheidsstijl en ontwikkelt samen met andere deelnemers een inzicht gedreven propositie die past bij de doelgroepen uit vijf tinten groen.
  • Je leert van andere merken, van inspirerende voorbeelden en van elkaars ervaringen met dit onderwerp.
  • Je zoomt in op het beschrijven van de belofte en met name op het waarmaken hiervan. Want dat is cruciaal als het over duurzaamheid gaat.

Na deze workout kun je zelf duurzame proposities bouwen.

Twee gelouterde marketingvrouwen

marianne stokDeze dag word je getraind door twee toptrainers: Marianne Stok en Sandra Horlings. Marianne specialiseerde zich in merkpositionering en het bouwen en lanceren van succesvolle proposities. Als marketeer verdiende ze ruimschoots haar sporen bij merken als KPN, ING, Procter & Gamble, Nationale Nederlanden, Deloitte. Als strateeg werkte Marianne bij diverse reclamebureaus.

sandra horlingsSandra is gespecialiseerd in duurzaam ondernemen en werkzaam als innovatie- en marketingstrateeg. In die rol ontwikkelt en levert ze duurzame business concepten voor toonaangevende merken. Ze werkt(e) voor TNO, Rabobank, Google, KPN, Unilever, Baobab, Ericsson, Shell en vele andere A-merken. Sandra schreef het boek: Bridging the gap between branding, sustainability and consumer demands. Ze is lid van een internationale denktank over ‘branding’, the Medinge Group.

Meld je hier aan!

Praktische informatie

Voor wie?
Voor marketeers, beleidsmakers, ondernemers en communicatieprofessionals die klaar willen zijn voor antwoorden uit hun omgeving. En die zich realiseren dat marketing vandaag de dag midden in de maatschappij staat.

Data & tijdstip
Eéndaagse bijeenkomst op vrijdag 14 maart 2014.
De workout dag start om 10.00 uur en duurt tot 17.00 uur. Ontvangst vanaf 09.30 uur.

Kosten
Je betaalt €345,- (excl. BTW).
Een goed verzorgde lunch, drankjes, hapjes en een afsluitende borrel zijn inbegrepen.

Locatie: alle workouts worden gegeven op kantoor van MarketingWORKOUTS, Kronenburgplantsoen 10, 3401BP IJsselstein.

Workouts gaan door vanaf 6 aanmelding en met maximaal 15 personen. Het aantal plekken is beperkt, dus schrijf je snel in, want vol = vol.

Meld je hier aan

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
Goed dat je Duurzaamnieuws leest. Hier vind je breed inzicht in actuele ontwikkelingen rond duurzaamheid, klimaat en veiligheid. Dat bieden we onafhankelijk, zonder subsidies, overheidssteun of rijke aandeelhouders, maar vooral met hulp van bijdragen van onze lezers. We willen zo lang mogelijk onze informatie gratis aanbieden en voor iedereen toegankelijk houden, omdat het zo belangrijk is dat iedereen meedoet aan de omslag naar duurzaamheid en daar goed en eerlijk over geïnformeerd is.

Dit is een belangrijke tijd, waarin we de richting van de toekomst bepalen. Krijgen we klimaatverandering en de pandemie onder controle? Kunnen we onze veiligheid in stand houden? Nemen we de juiste maatregelen, ook voor een eerlijker samenleving? Als je kunt, is dit een mooi moment om ons te helpen. Steun ons als lid of donateur. Dank je wel.

Hier kun je lid worden.
En hier kun je doneren.



Wil je ons liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan hier aan voor de gratis nieuwsbrief.

Alvast bedankt - en blijf veilig en gezond!
Team Duurzaamnieuws

Nieuws

  • misleidende reclame shell TNO: beperk reclame voor klimaatbelastende producten22 maart 2023 - 14:58
  • echte ongemakkelijke waarheid ipcc Syntheserapport IPCC: laatste kans om klimaat te redden20 maart 2023 - 17:12
  • Elektrische bus van VDL Recht op bereikbaarheid voor elke Nederlander, vindt kabinet19 maart 2023 - 13:51
  • Duurzaam de week door DDWD Duurzaam De Week Door – 1118 maart 2023 - 12:43
  • vogelziekte plasticose Zeevogels ziek van plastic: plasticose12 maart 2023 - 10:45

Inzicht

  • toekomst van ons voedselRegeneratieve landbouw moet concreter en beter meetbaar22 maart 2023 - 15:06
  • agro industrieZorgen groene subsidies voor meer protectionisme?19 maart 2023 - 14:19
  • plastic afval Wat kan ik daar nu aan doen?11 maart 2023 - 10:16

Opinie

  • nieuwe duurzaamheid houdt ons overeind We hebben een nieuwe duurzaamheid nodig4 januari 2023 - 17:01
  • ontmenselijking 2022 het jaar van ontmenselijking11 december 2022 - 11:00
  • Een sprong in de tijd9 november 2022 - 09:16

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:

elektrischeautolease.nl - elektrische auto leasen

energie aanbiedingen
energie vergelijken

Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Lord Stern: “Overstromingen duidelijk teken van klimaatverandering...Duurzaamnieuws.nl scoort hoge cijfers in onderzoek
Scroll naar bovenzijde

AVG Toestemmingen

Bij duurzaamnieuws.nl nemen wij uw recht op privacy serieus. Wij plaatsen enkele cookies die nodig zijn om onze website optimaal te laten functioneren. Onderstaand ziet u welke verplichte en optionele toestemmingen u ons verleent om uw persoongegevens te verwerken op deze website. Als u deze toestemmingen wilt intrekken klikt u op 'Vergeet mij' onderaan deze pagina.

Privacy verklaring | Sluiten
Instellingen