Dit voorjaar bieden we, samen met MarketingWORKOUTS, een trainingsprogramma aan dat helemaal ingaat op het naar de markt brengen van duurzaamheid. Want als we -als consumenten – met zijn alleen kunnen kiezen voor betere, duurzame alternatieven, kunnen we de noodzakelijke verandering snel werkelijkheid laten zijn.
De trainingen gaan in op verschillende kernvragen van professionals:
- Hoe maak ik een duurzaam product relevant voor verschillende doelgroepen?
- Hoe maken we in een organisatie ons duurzame beleid waar in producten en diensten?
- Hoe geven we ons merk, onze organisatie relevantie in de maatschappij?
in één dag leer je waarom dit onderwerp belangrijk is, welke merken hier al succesvol in zijn en hoe jij zelf het verschil kunt maken op deze onderwerpen.
Alle workouts worden gegeven door zeer ervaren marketeers die zelf ook nog met hun voeten in de klei staan. Ze delen cases uit eigen ervaring met je. En je brengt je eigen vraagstuk in. Zo ben je verzekerd van een dag vol actuele kennis, nieuwe inzichten en ga je naar huis met een stappenplan dat je echt kunt toepassen.
Marketingworkout Duurzame Proposities bouwen
Zet in 2014 de volgende stap om het rendement op investeringen in duurzaamheid te verhogen en een steentje bij te dragen aan een duurzaamheidsdoorbraak in Nederland. Hoe? Dat leer je op vrijdag 14 maart aanstaande in een 1-daagse marketingworkout ‘duurzame proposities ontwikkelen’. Speciaal samengesteld door MarketingWorkouts op basis van de door Motivaction geschreven whitepaper ‘vijf tinten groen’.
Hierin is beschreven hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. De kern daaruit is : duurzaamheid is geen eenheidsworst. Het vraagt om diepgaand inzicht in de waarden en overtuigingen van de doelgroep. Zo beschrijven ze van vijf verschillende doelgroepen, ingedeeld naar vijf tinten groen. Hun waarden en overtuigingen zijn de basis voor het succesvol bouwen én lanceren van duurzame proposities. Gericht op de donkergroene voorhoede of voor meer ‘lichtgroene’ doelgroepen. Hoe je die inzichten toepast en vertaalt naar merk-specifiek duurzaamheidsbeleid leer je deze unieke dag.
- Je leert welke marketingaspecten meewegen voor het ontwikkelen van succesvolle duurzame proposities.
- Je krijgt inzicht in jullie eigen duurzaamheidsstijl en ontwikkelt samen met andere deelnemers een inzicht gedreven propositie die past bij de doelgroepen uit vijf tinten groen.
- Je leert van andere merken, van inspirerende voorbeelden en van elkaars ervaringen met dit onderwerp.
- Je zoomt in op het beschrijven van de belofte en met name op het waarmaken hiervan. Want dat is cruciaal als het over duurzaamheid gaat.
Na deze workout kun je zelf duurzame proposities bouwen.
Twee gelouterde marketingvrouwen
Deze dag word je getraind door twee toptrainers: Marianne Stok en Sandra Horlings. Marianne specialiseerde zich in merkpositionering en het bouwen en lanceren van succesvolle proposities. Als marketeer verdiende ze ruimschoots haar sporen bij merken als KPN, ING, Procter & Gamble, Nationale Nederlanden, Deloitte. Als strateeg werkte Marianne bij diverse reclamebureaus.
Sandra is gespecialiseerd in duurzaam ondernemen en werkzaam als innovatie- en marketingstrateeg. In die rol ontwikkelt en levert ze duurzame business concepten voor toonaangevende merken. Ze werkt(e) voor TNO, Rabobank, Google, KPN, Unilever, Baobab, Ericsson, Shell en vele andere A-merken. Sandra schreef het boek: Bridging the gap between branding, sustainability and consumer demands. Ze is lid van een internationale denktank over ‘branding’, the Medinge Group.
Praktische informatie
Voor wie?
Voor marketeers, beleidsmakers, ondernemers en communicatieprofessionals die klaar willen zijn voor antwoorden uit hun omgeving. En die zich realiseren dat marketing vandaag de dag midden in de maatschappij staat.
Data & tijdstip
Eéndaagse bijeenkomst op vrijdag 14 maart 2014.
De workout dag start om 10.00 uur en duurt tot 17.00 uur. Ontvangst vanaf 09.30 uur.
Kosten
Je betaalt €345,- (excl. BTW).
Een goed verzorgde lunch, drankjes, hapjes en een afsluitende borrel zijn inbegrepen.
Locatie: alle workouts worden gegeven op kantoor van MarketingWORKOUTS, Kronenburgplantsoen 10, 3401BP IJsselstein.
Workouts gaan door vanaf 6 aanmelding en met maximaal 15 personen. Het aantal plekken is beperkt, dus schrijf je snel in, want vol = vol.