• Service
  • Over ons
  • Vacatures
    • Vacatures via Greenjobs.nl
    • Vacatures via Duurzame Vacaturebank
  • Contact
  • Ledeninfo
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Voor de Toekomst
  • Economie
  • Boeken
  • Kantelpunten
  • Auteurs
    • Peter van Vliet
    • Jac Nijssen
    • Han Blok
    • Jan Torringa
    • Huib Stam
    • Gastauteurs
  • Zoek
  • Menu Menu

Ben jij als duurzaam bedrijf online goed te vinden?

19 januari 2022|dooronze correspondent

mosa kweekvlees

Bij een steeds grotere groep consumenten groeit het besef dat duurzaam gemaakte goederen of biologisch geproduceerd voedsel een gezonde keuze is. Als kleine biologische teler van groenten en fruit blijft het echter lastig om goed online zichtbaar te zijn ten opzichte van de landelijke supermarkten die ook een specifiek biologisch of veganistisch aanbod hebben.

Uit gemak nemen veel consumenten namelijk ook de biologische producten mee in hun winkelwagentje als ze in de plaatselijke supermarkt zijn. Wil je de aandacht van deze groep potentiële klanten trekken dan is het noodzakelijk dat je in jouw regio online goed vindbaar bent.

Of je nu op een duurzame manier kleding maakt, biologisch vlees verkoopt of gifvrije groenten teelt, het verhaal dat je als bedrijf vertelt is daarbij doorslaggevend. Veel eigenaars van duurzame bedrijven weten hun verhaal uitstekend voor het voetlicht te brengen. Breng je als consument een bezoek aan een biologisch bedrijf dan weten de eigenaren hun verhaal face to face meestal heel duidelijk over te brengen.

Een verhaal op papier zetten lukt ook nog wel, maar om daarnaast online de juiste tone of voice over te brengen is voor veel kleine duurzame ondernemers een lastige klus. Daarbij veranderen de criteria waar je bij zoekmachines aan moet voldoen om hoog in de resultaten regelmatig. Omdat op een duurzame manier produceren vaak een arbeidsintensief proces is blijft het werk aan de website of het posten van foto’s, teksten of video’s op social media er vaak bij. Ben je je daar als ondernemer van bewust dan wordt het nu de hoogste tijd om een internet marketing bureau in de arm te nemen.

Plan van aanpak

Een eerst stap die je neemt wanneer je een internet marketing bureau inschakelt is een uitgebreide kennismaking. Op basis van een intake gesprek kan een uitgebreide scan van je bedrijfswebsite gemaakt worden. Daarbij is niet alleen de online uitstraling van je activiteiten belangrijk, ook de manier van hoe je teksten zijn geschreven is doorslaggevend om een hogere positie bij Google te bemachtigen.

SEO specialist

Bij een internet marketing bureau hebben ze meestal een SEO specialist in dienst die voordat hij gaat schrijven een voor jouw bedrijf relevant zoekwoorden onderzoek kan doen. Uit zo’n onderzoek komt naar voren hoe vaak per week of per maand gezocht wordt naar producten die je wilt verkopen aan de consument. Die zoekwoorden zullen daarna in de webteksten van jouw site verwerkt worden. Heb je hier als kleine duurzame ondernemer nog geen tijd en aandacht aan besteedt, dan zul je merken dat je bedrijf op termijn beter vindbaar is op internet.

Content

Heeft de SEO specialist zijn of haar werk gedaan, dan blijft er werk aan de winkel om je website goed gevuld te houden met actuele content die ook te vinden is op social media. Er zijn SEO specialisten die tevens content creator zijn en jouw site actueel kunnen houden met goede teksten, foto’s en video’s. Vaak geeft een blog over jouw producten of persoonlijke boodschap een meerwaarde aan je site. Worden deze verhalen door je klanten gedeeld op andere sites of platforms dan zal Google je hiervoor belonen met een hogere ranking. Deze vorm van betaalde of organische aandacht heet backlinking en kan ook door een internet marketing bureau verzorgd worden. Schakel vandaag nog een specialist in zodat je binnenkort succesvol online zaken kunt doen.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Mail

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief. Meld je hier aan.

( Je kunt ons ook steunen door lid te worden of te doneren )

Nieuws

  • Stilvallen van de Amoc golfstroom IPCC klimaatverandering
    Stilvallen golfstroom dichter bij dan ooit, opnieuw bevestigd12 juni 2025 - 08:00
  • overshoot
    Wereld Overshoot Day 2025 valt op 24 juli7 juni 2025 - 10:47
  • tipping points kantelpunten klimaat
    Meerdere klimaatextremen tegelijk: “Dit wordt het nieuwe normaal”6 juni 2025 - 11:38
  • duurzaam kopen
    Duurzaamheid Nederlanders nauwelijks veranderd in twintig jaar6 juni 2025 - 10:43
  • links rechts politiek
    Peilingen: Wordt Wilders afgerekend op het ‘verraad van Nederland’?4 juni 2025 - 08:00

Inzicht

  • boerin
    Met wie praat de politiek, met de macht of met de boeren?12 juni 2025 - 08:32
  • microbioom in de bodem
    De toekomst ligt in een levende bodem7 juni 2025 - 10:08
  • precisie fermentatie is voedselrevolutie
    Hoe de smaak van melk met cultuur verbonden is1 juni 2025 - 10:38

Opinie

  • elektriciteitsnet
    Innovatieve bedrijven de dupe van netcongestie: een dubbele verliespost voor Nederland28 april 2025 - 11:26
  • hoogoven
    Gure tijden in staal vragen om slim investeren17 december 2024 - 15:42
  • bosbrand
    We hebben een nieuwe alarmfase: klimaatverhitting23 juli 2024 - 17:17

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:

elektrischeautolease.nl - elektrische auto leasen


Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Je huis verduurzamen met slimme raamdecoratie rolgordijnen winst eerst Klimaatbeleid gaat alleen over winst, niet over bewuste duurzaamheid, zegt ...
Scroll naar bovenzijde

Cookies en privacy

Om de privacy van de gebruikers van Duurzaamnieuws.nl zo goed mogelijk te beschermen plaatsen we geen tracking cookies op de site. Meer over cookies en privacy vind je in ons privacy reglement.

Privacy verklaring
Sluiten