Bij een steeds grotere groep consumenten groeit het besef dat duurzaam gemaakte goederen of biologisch geproduceerd voedsel een gezonde keuze is. Als kleine biologische teler van groenten en fruit blijft het echter lastig om goed online zichtbaar te zijn ten opzichte van de landelijke supermarkten die ook een specifiek biologisch of veganistisch aanbod hebben.
Uit gemak nemen veel consumenten namelijk ook de biologische producten mee in hun winkelwagentje als ze in de plaatselijke supermarkt zijn. Wil je de aandacht van deze groep potentiële klanten trekken dan is het noodzakelijk dat je in jouw regio online goed vindbaar bent.
Of je nu op een duurzame manier kleding maakt, biologisch vlees verkoopt of gifvrije groenten teelt, het verhaal dat je als bedrijf vertelt is daarbij doorslaggevend. Veel eigenaars van duurzame bedrijven weten hun verhaal uitstekend voor het voetlicht te brengen. Breng je als consument een bezoek aan een biologisch bedrijf dan weten de eigenaren hun verhaal face to face meestal heel duidelijk over te brengen.
Een verhaal op papier zetten lukt ook nog wel, maar om daarnaast online de juiste tone of voice over te brengen is voor veel kleine duurzame ondernemers een lastige klus. Daarbij veranderen de criteria waar je bij zoekmachines aan moet voldoen om hoog in de resultaten regelmatig. Omdat op een duurzame manier produceren vaak een arbeidsintensief proces is blijft het werk aan de website of het posten van foto’s, teksten of video’s op social media er vaak bij. Ben je je daar als ondernemer van bewust dan wordt het nu de hoogste tijd om een internet marketing bureau in de arm te nemen.
Vind jij goede en onafhankelijke informatie over een duurzame en klimaatveilige toekomst belangrijk? En helpt Duurzaamnieuws.nl je daarmee? Help ons dan met een donatie. Dank je wel.
Liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.
Plan van aanpak
Een eerst stap die je neemt wanneer je een internet marketing bureau inschakelt is een uitgebreide kennismaking. Op basis van een intake gesprek kan een uitgebreide scan van je bedrijfswebsite gemaakt worden. Daarbij is niet alleen de online uitstraling van je activiteiten belangrijk, ook de manier van hoe je teksten zijn geschreven is doorslaggevend om een hogere positie bij Google te bemachtigen.
SEO specialist
Bij een internet marketing bureau hebben ze meestal een SEO specialist in dienst die voordat hij gaat schrijven een voor jouw bedrijf relevant zoekwoorden onderzoek kan doen. Uit zo’n onderzoek komt naar voren hoe vaak per week of per maand gezocht wordt naar producten die je wilt verkopen aan de consument. Die zoekwoorden zullen daarna in de webteksten van jouw site verwerkt worden. Heb je hier als kleine duurzame ondernemer nog geen tijd en aandacht aan besteedt, dan zul je merken dat je bedrijf op termijn beter vindbaar is op internet.
Content
Heeft de SEO specialist zijn of haar werk gedaan, dan blijft er werk aan de winkel om je website goed gevuld te houden met actuele content die ook te vinden is op social media. Er zijn SEO specialisten die tevens content creator zijn en jouw site actueel kunnen houden met goede teksten, foto’s en video’s. Vaak geeft een blog over jouw producten of persoonlijke boodschap een meerwaarde aan je site. Worden deze verhalen door je klanten gedeeld op andere sites of platforms dan zal Google je hiervoor belonen met een hogere ranking. Deze vorm van betaalde of organische aandacht heet backlinking en kan ook door een internet marketing bureau verzorgd worden. Schakel vandaag nog een specialist in zodat je binnenkort succesvol online zaken kunt doen.