like duurzaamnieuws op facebook
volg duurzaamnieuws op twitter
zoeken op duurzaamnieuws

Oneplanetcrowd Duitsland gelanceerd

Van: op 4 november 2014
team one planet crowd duitsland

Het Duitse team van links naar rechts: Mingo Beilfuss, project manager, Egbert Hünewaldt, manager Oneplanetcrowd Duitsland, Romy Winkler, marketing support.

Oneplanetcrowd, het grootste duurzame crowdfundingplatform van Nederland, is vandaag gelanceerd in Duitsland als oneplanetcrowd.de. Met meer dan 10.000 actieve investeerders en ruim 3 miljoen euro gerealiseerde groeifinanciering voor ondernemers in Nederland, is het platform klaar voor de uitbreiding. Tijdens de duurzame consumentenbeurs KarmaKonsum in Frankfurt op 28 oktober, kon het Duitse publiek al een sneak preview krijgen van Egbert Hünewaldt, manager van Oneplanetcrowd Duitsland. 5 Duitse ondernemers en 3 Nederlandse ondernemers starten vanaf vandaag een crowdfundingcampagne op de nieuwe Duitse website.

Duitsland crowdfunding groeimarkt

Maarten de Jong, managing director van Oneplanetcrowd vertelt over de uitbreiding: Duitsland is niet alleen groter maar is ook een koploper in duurzaamheid. 1 Voor ons dus een logische stap. We zijn het eerste crowdfundingplatform van Europa dat niet alleen gericht is op impactprojecten, maar ook de mogelijkheid biedt zowel in het Nederlands als in het Duits, dus meertalig tegelijk te crowdfunden. Wij geloven in de kracht van crowdfunding in de eigen moedertaal.”

5 Duitse projecten

Het platform start in Duitsland eerst via het zogenaamde crowdfunding voorverkoop model, waarmee investeerders gezamenlijk het doel van de ondernemer kunnen financieren en tegelijkertijd een mooi duurzaam product als tegenprestatie ontvangen, met korting of in gelimiteerde oplage. Oneplanetcrowd.de begint met 5 lancerende projecten van diverse Duitse ondernemers die op maatschappelijk of duurzaam front het verschil willen maken. (Zie hieronder uitgebreide profielen). Sprekende voorbeelden zijn onder andere Headmates, een merk van mutsen die gebreid worden door vlijtige oma’s, het kruidenmerk Gewürzkampagne dat producten direct van het land naar consumenten verstuurt en een do-it-yourself-kit van Chocqlate waarmee men zelf de ultieme chocolade creatie kan maken. Zowel Duitse als Nederlandse consumenten kunnen meedoen als investeerder. Tevens krijgen Nederlandse ondernemers de kans te crowdfunden in Duitsland. Zo breidt WakaWaka haar campagne voor de WakaWaka Base uit van Nederland naar Duitsland en zijn ook andere projecten te zien op de Duitse site. Nieuwe projecten kunnen direct aangemeld worden op de website.

Lees meer over:

Meer artikelen uit de categorie: Nieuws