Locaties met Meerwaarde(n) gaat actief anderen betrekken bij haar missie. Zij gaan het nieuwe denken vormgeven aan de hand van de Donut Economie theorie van Kate Raworth. Een toegankelijke theorie die helpt te ondernemen zonder schade aan de planeet.
De missie van Locaties met Meerwaarde(n): “Het is onze droom dat respect voor mens, natuur en cultuur de norm wordt in de evenementenbranche. Met elk event willen we de wereld een beetje mooier maken.”
Samen met klanten, locaties en partners uit de branche, gaat Locaties met Meerwaarde(n) met hulp van De Donut goede voorbeelden uit de branche delen en elkaar inspireren. Niet meer verspillen, maar iets toevoegen aan de wereld, de lokale economie, aan het geluk en de gezondheid van mensen met elke bijeenkomst en evenement.
>> lees hier meer over de theorie en de aanpak
Vind jij goede en onafhankelijke informatie over een duurzame en klimaatveilige toekomst belangrijk? En helpt Duurzaamnieuws.nl je daarmee? Help ons dan met een donatie. Dank je wel.
Liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.
Andere manier van denken
Om de eventbranche te veranderen zodat deze binnen de grenzen van de donut past, is een andere manier van denken nodig. Dat is in theorie niet zo ingewikkeld. Maar het gaat in de praktijk wel een enorme verschuiving in de evenementenbranche teweegbrengen als alle opdrachtgevers hun mindset aanpassen. Binnen de theorie van Kate Raworth worden haar zeven manieren van denken onderzocht, die het verschil kunnen gaan maken in de branche:
- Verander je doelstelling
- Kijk verder dan jouw event, naar het grote plaatje
- Zet de MENS centraal
- Organiseren doe je niet alleen (snap het systeem)
- Gelijkheid is een keuze
- Denk verder dan circulair
- Ga niet voor groot en groei
Komende weken worden deze mindsets een voor een verder uitgedacht en gaat Locaties met Meerwaarde(n) op zoek naar de mooiste voorbeelden. Meedenken, meepraten en geïnspireerd worden? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.