EkoPlaza directeur Erik Does mocht voor het tweede jaar op een rij de award voor Duurzaamste Merk van Nederland in ontvangst nemen. Deze verkiezing is een initiatief van AllesDuurzaam.nl waarbij een vakjury de winnaar kiest uit een door consumenten geselecteerde merken Top 10. De award is voor EkoPlaza een blijk van waardering van de consument voor eerlijke prijzen en het brede assortiment. De kwaliteit van de producten staat voorop, en daar wil de consument een eerlijke prijs voor betalen. Ook al is dat een hogere prijs dan men in de reguliere supermarkt betaalt, zoals blijkt uit een onderzoek dat de Consumentenbond vandaag publiceerde.
EkoPlaza behaalde dankzij de stem van consumenten een finaleplek naast merken zoals Allbäck, BeterBio, Bio+, Dr. Hauschka, Saint Basics, Weleda en Zonline. Uit het rapport bleek dat consumenten steeds meer belang hechten aan producten waarvan zij de herkomst kennen en waarvan zij weten dat het geproduceerd en gedistribueerd is zonder het milieu onnodig te belasten. Hiervoor zijn zij bereid een eerlijke prijs te betalen.
Eerlijk vs. goedkoop
De titel Duurzaamste Merk van Nederland bewijst dat consumenten eerlijke producten meer waarderen dan de laagste prijs. EkoPlaza Directeur Erik Does: ‘We willen onze klanten voeding en geen vulling bieden. Kwaliteit en duurzaamheid staan voorop. Wij gaan voor de beste producten en leveranciers uit de regio waar we een langdurige en transparante samenwerking mee opbouwen. Daarom kiest EkoPlaza bijvoorbeeld voor biologische melk uit Nederland en niet voor goedkopere overschotten uit het buitenland. Ook bestaat een groot deel van het assortiment uit producten met het Demeter Keurmerk; dit zijn producten die dynamisch biologisch geproduceerd zijn. Dit gaat nog een stapje verder dan biologisch omdat deze manier van landbouw nog intensiever en duurzamer is.
Vind jij goede en onafhankelijke informatie over een duurzame en klimaatveilige toekomst belangrijk? En helpt Duurzaamnieuws.nl je daarmee? Help ons dan met een donatie. Dank je wel.
Liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.