• Service
  • Over ons
  • Leden
  • Vacatures
  • Contact
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Kort nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Economie
  • Vakantie
  • Corona
  • Kantelpunten
  • Zoek
  • Menu Menu

Verbetering stedelijk vervoer komt uit Brussel

4 november 2013|doorredactie|inmobiliteit
trikkeTerwijl in Nederland nog vooral de aandacht uitgaat naar elektrische auto’s, denkt men in Brussel al na over de standaardisatie van andere vormen van stadsvervoer. Kort geleden ging een nieuwe werkgroep van het Europese Normalisatie instituut (CEN) van start die zo snel mogelijk een nieuwe Europese Norm moet opstellen voor ‘Light Electric Vehicles’. De CEN verwacht in de komende jaren een grote groei in deze markt.
 
Wie de onderzoeken leest over de ontwikkelingen op het gebied van elektrisch aangedreven personenvervoer verbaast zich over de groeiverwachting voor de komende jaren. Daarvoor moet er nog wel wat gebeuren volgens Pieter Dekker, managing director van Trikke Europe: “in Nederland concentreert de overheid, samen met de autobranche, zich nog vooral op het stimuleren van de elektrische auto”. Maar daarmee worden de problemen van de stedelijke mobiliteit alleen nog maar groter. Met een elektrische auto sta je net zo goed in de file en dan moet je nog een parkeerplek zoeken bij een laadpaal. Dat wordt een chaos in de stad”.
‘Stedelijk vervoer op maat’ is ook de focus van de CEN werkgroep in Brussel die recent is gestart met de opdracht om een Europese Norm op te stellen voor Light Electric Vehicles. Dekker: “Het gaat om een nieuwe groep voertuigen zoals die van Trikke en Segway en met nadruk niet om de elektrische fiets of e-scooter”.
Annick Roetynck, Secretaris Generaal van European Twowheel Retailers' Association (ETRA): “Het voordeel van een dergelijke norm is dat in alle Europese lidstaten dezelfde technische voorschriften van toepassing zullen zijn op deze categorie voertuigen. De CEN werkgroep bestaat uit vertegenwoordigers vanuit de bedrijfstak; zowel van consumentenorganisaties als van fabrikanten. Daarin is  behalve Frankrijk, Italië en Duitsland ook Nederland vertegenwoordigd.
Trikke Europe gaat ervan uit dat ook de aandacht van de Nederlandse overheid zal verschuiven van E-mobiliteit (elektrisch) naar I-mobiliteit (Individueel). Dekker: “Beleid voor stedelijke mobiliteit is toch vooral een kwestie van efficiënt gebruik van de ruimte”.
duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
Goed dat je Duurzaamnieuws leest. Hier vind je breed inzicht in actuele ontwikkelingen rond duurzaamheid, klimaat en veiligheid. Dat bieden we onafhankelijk, zonder subsidies, overheidssteun of rijke aandeelhouders, maar vooral met hulp van bijdragen van onze lezers. We willen zo lang mogelijk onze informatie gratis aanbieden en voor iedereen toegankelijk houden, omdat het zo belangrijk is dat iedereen meedoet aan de omslag naar duurzaamheid en daar goed en eerlijk over geïnformeerd is.

Dit is een belangrijke tijd, waarin we de richting van de toekomst bepalen. Krijgen we klimaatverandering en de pandemie onder controle? Kunnen we onze veiligheid in stand houden? Nemen we de juiste maatregelen, ook voor een eerlijker samenleving? Als je kunt, is dit een mooi moment om ons te helpen. Steun ons als lid of donateur. Dank je wel.

Hier kun je lid worden.
En hier kun je doneren.



Wil je ons liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan hier aan voor de gratis nieuwsbrief.

Alvast bedankt - en blijf veilig en gezond!
Team Duurzaamnieuws

Nieuws

  • nul op de meterVerduurzaming per wijk helpt tegen energiearmoede28 maart 2023 - 13:32
  • Duurzaam de week door DDWD Duurzaam De Week Door 1226 maart 2023 - 14:45
  • air pollution EU houdt deur open voor auto’s op e-brandstoffen25 maart 2023 - 13:41
  • wilde bij Pesticiden veranderen gedrag van bijen meer bij warmer weer25 maart 2023 - 10:50
  • duurzaamheidsverslag Duurzaamheidsverslag wordt gemeengoed bij bedrijven25 maart 2023 - 10:39

Inzicht

  • toekomst van ons voedselRegeneratieve landbouw moet concreter en beter meetbaar22 maart 2023 - 15:06
  • agro industrieZorgen groene subsidies voor meer protectionisme?19 maart 2023 - 14:19
  • plastic afval Wat kan ik daar nu aan doen?11 maart 2023 - 10:16

Opinie

  • nieuwe duurzaamheid houdt ons overeind We hebben een nieuwe duurzaamheid nodig4 januari 2023 - 17:01
  • ontmenselijking 2022 het jaar van ontmenselijking11 december 2022 - 11:00
  • Een sprong in de tijd9 november 2022 - 09:16
meewind 23 02

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:

elektrischeautolease.nl - elektrische auto leasen

energie aanbiedingen
energie vergelijken

Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Schuldgeld is geen Echt GeldGroene omzet groeit met dubbele cijfers
Scroll naar bovenzijde

AVG Toestemmingen

Bij duurzaamnieuws.nl nemen wij uw recht op privacy serieus. Wij plaatsen enkele cookies die nodig zijn om onze website optimaal te laten functioneren. Onderstaand ziet u welke verplichte en optionele toestemmingen u ons verleent om uw persoongegevens te verwerken op deze website. Als u deze toestemmingen wilt intrekken klikt u op 'Vergeet mij' onderaan deze pagina.

Privacy verklaring | Sluiten
Instellingen