Zoekmachines zijn een belangrijk onderdeel van ons leven geworden. Vrijwel iedereen in de wereld, voor zover de landen zijn voorzien van internet, heeft er wel eens gebruik van gemaakt. Als bedrijf is het dan ook belangrijk om dan hoog in de zoekmachines te komen, zodat meer mensen je met specifieke zoekwoorden kunnen vinden en diensten of producten bij je gaan afnemen.
Je kunt linkbuilding uitbesteden aan een SEO specialist, maar je kunt ook heel veel dingen zelf doen. Als het gaat om een SEO campagne opzetten, waar moet je dan rekening mee houden. In dit artikel geven we enkele tips, zodat jij op een duurzame manier je SEO goed kunt profileren. Het punt van organisch gevonden worden is namelijk dat je er geen geld voor hoeft te betalen en het op de lange termijn een zeer succesvolle passieve manier is om klanten te trekken.
Goede zoektermen vaststellen
Als het gaat om de SEO, dan valt of staat alles met de zoektermen. De zoektermen zijn namelijk het fundament voor de zoekmachines en zorgen ervoor dat jij gevonden kunt worden op specifieke zoekopdrachten. Daarom moet je allereerst nagaan wat de meest populaire zoektermen zijn voor jouw specifieke branche. In principe zijn er verschillende methodes die je kunt toepassen om na te gaan wat goede zoektermen zijn. In de branche waarin jij actief bent, is er ongetwijfeld altijd sprake van een vorm van concurrentie. Je kunt dan het volgende doen: je typt bepaalde zoekwoorden in en de zoekmachine geeft dan automatisch suggesties. Vervolgens kun je zien welke websites populair zijn bij die specifieke zoektermen en wat voor mensen daarop afkomen.
Je kunt ook nog op andere manieren kijken welke zoektermen het beste bij je bedrijf passen. Daar zijn bijvoorbeeld verschillende tools voor. Op internet kun je specifieke tools downloaden. Je hebt gratis tools, maar ook betaalde tools met meer uitgebreide informatie.
Vind jij goede en onafhankelijke informatie over een duurzame en klimaatveilige toekomst belangrijk? En helpt Duurzaamnieuws.nl je daarmee? Help ons dan als ondersteunend lid. Dank je wel.
Liever eerst een tijdje volgen? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief.
SEO specialist: content creëren en linkbuilding uitbesteden?
Een ander belangrijk punt is dat je content moet creëren. Let wel: dit gaat niet over één nacht ijs. Om organisch hoog te komen in zoekmachines, heb je wel een vorm van geduld nodig. Zeker als het gaat om een branche waarbij er sprake is van veel concurrentie. De eerste periode moet je dan ook volop content creëren. Dat betekent dat je zeer veel blogs moet schrijven die SEO-technisch helemaal perfect zijn. Dus niet alleen de juiste zoekwoorden op een gedoseerde manier verwerken in de tekst, maar ook de leesbaarheid moet van optimaal niveau zijn.
Linkbuilding uitbesteden?
Naast deze content is het ook belangrijk om aan linkbuilding uitbesteden te doen. Dit is vaak het lastigste werk, omdat je ook deels afhankelijk bent van anderen. Zelf links op je website plaatsen is natuurlijk niet zo moeilijk, maar bepaalde blogs van jouzelf op andere kwalitatieve websites laten plaatsen wel. Dit kun je gelukkig ook uitbesteden als het je te ingewikkeld lijkt. Dat is altijd nog een optie waar je uit kunt kiezen.