• Service
  • Over ons
  • Vacatures
    • Vacatures via Greenjobs.nl
    • Vacatures via Duurzame Vacaturebank
  • Contact
  • Ledeninfo
Duurzaamnieuws
  • Home
  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Klimaat
  • Voor de Toekomst
  • Economie
  • Kantelpunten
  • Verkiezingen
    • Peilingen: GroenLinks-PvdA op weg naar de grootste?
    • StemWijzer en andere kieswijzers voor de Tweede Kamerverkiezingen 2025
  • Boeken
  • Auteurs
    • Peter van Vliet
    • Jac Nijssen
    • Han Blok
    • Jan Torringa
    • Huib Stam
    • Gastauteurs
  • Zoek
  • Menu Menu

Lidl ziet boodschappen flink duurzamer worden

17 augustus 2017|doorredactie|inbiologisch, voeding

Bij discounter Lidl is het omzetpercentage van voeding met een duurzaamheidskeurmerk de afgelopen twee jaar gestegen van 13,5% naar ruim 19%. Dit betekent dat een gevulde boodschappentas van klanten maar liefst 40% duurzamer is geworden. Deze cijfers blijken uit het maatschappelijk verslag dat de supermarktketen vandaag heeft gepresenteerd.

Waar twee jaar geleden het omzetpercentage van voeding zoals vis, vlees, koffie, thee, chocolade en fruit met een duurzaamheidskeurmerk op 13,5% stond is dit nu ruim 19%. Deze forse stijging heeft Lidl gerealiseerd door samen met haar leveranciers te investeren in betere productieomstandigheden voor mens, dier en milieu. “Als discount supermarkt is het onze ambitie om duurzaam en gezond eten betaalbaar en toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doen we door samen met onze leveranciers verantwoordelijkheid te nemen. Hierdoor kopen Lidl-klanten steeds duurzamere boodschappen voor een Lidl-prijs”, aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl.

Lidl geeft in het maatschappelijke jaarverslag aan de komende jaren te blijven investeren in het verduurzamen van voeding. Hierbij is het de ambitie om het verantwoord assortiment met keurmerk jaarlijks met tenminste 10% (omzetpercentage) te laten toenemen, maar ook om met leveranciers op specifieke onderwerpen zoals biodiversiteit en watergebruik stappen te zetten.

Lidl laat zien dat een continue samenwerking met leveranciers, maatschappelijke organisaties en overheden helpt om het duurzaamheidsbeleid steeds verder te ontwikkelen. Nieuw is dat de supermarktketen ook haar klanten meer wil gaan betrekken. “De klant staat centraal in ons handelen en we willen graag van hen horen wat goed gaat, wat beter kan en wat ze van ons verwachten op het gebied van duurzaamheid. Hierbij gaat het om onze gehele bedrijfsvoering, dus over het assortiment maar ook over onze winkels, logistiek en maatschappelijke betrokkenheid”, aldus Simons-Somhorst. Klanten worden de komende tijd in de winkels geïnformeerd over het duurzaamheidsbeleid en geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor het Lidl duurzaamheidspanel.

Lees hier het maatschappelijk jaarverslag.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Mail

Blijf op de hoogte met de nieuwsbrief. Meld je hier aan.

( Je kunt ons ook steunen door lid te worden of te doneren )

Nieuws

  • klimaatschade
    De klimaatrekening van de zomer in Europa: 43 miljard euro16 september 2025 - 18:07
  • De toekomst voor duurzaamheid en klimaat
    Klimaatdoel 2030 nagenoeg onhaalbaar, met dank aan kabinet16 september 2025 - 16:35
  • stikstofboom_400
    Kunst over klimaatverandering in Nederland: expositie in Den Haag16 september 2025 - 11:15
  • prinsjesdag
    Vertrouwen in de politiek in duikvlucht op Prinsjesdag16 september 2025 - 09:39
  • mega cruiseschepen
    Gruwelijk groot: de mega cruiseschepen komen er aan13 september 2025 - 10:12

Inzicht

  • jelleke schema
    Van Hier & Nu naar een duurzaam Straks, hoe dan? 12 september 2025 - 08:23
  • wonen en hypotheekrente aftrek in verkiezingsprogrammas
    Plannen voor wonen en hypotheekrente aftrek, wat doen die voor klimaat, duurzaamheid en milieu?8 september 2025 - 10:54
  • duurzaamheid en klimaat in de verkiezingen
    Duurzaamheid en klimaat in de verkiezingen van 2025, van groen tot zwart7 september 2025 - 13:39

Opinie

  • elektriciteitsnet
    Innovatieve bedrijven de dupe van netcongestie: een dubbele verliespost voor Nederland28 april 2025 - 11:26
  • hoogoven
    Gure tijden in staal vragen om slim investeren17 december 2024 - 15:42
  • bosbrand
    We hebben een nieuwe alarmfase: klimaatverhitting23 juli 2024 - 17:17

Duurzaamnieuws wordt mede mogelijk gemaakt door:


Service

  • Gratis nieuwsbrief
  • Lid worden
  • Doneren
  • Privacy policy
  • Blog
  • Mastodon

Rubrieken

  • Nieuws
  • Inzicht
  • Opinie
  • Info

Onderwerpen

  • Energie
  • Economie
  • Klimaat
  • Voeding
  • Hormoonverstoorders
  • Kantelpunten
  • Corona

Creative Commons-Licentie

CC uitsluitend van toepassing op tekst redactie. Overige content alle rechten voorbehouden aan auteurs / producenten.

Duurzaamnieuws, nieuws over duurzaamheid

is een uitgave van stichting iNSnet.

duurzaam nieuws en duurzame informatie op mastodon
duurzaam nieuws en duurzame informatie op facebook
duurzaam nieuws en duurzame informatie op twitter
duurzaam nieuws en duurzame informatie op rss
Is een smartwatch duurzamer dan een smartphone?GMO gewassen leveren geen grotere oogsten op, toont onderzoek
Scroll naar bovenzijde

Cookies en privacy

Om de privacy van de gebruikers van Duurzaamnieuws.nl zo goed mogelijk te beschermen plaatsen we geen tracking cookies op de site. Meer over cookies en privacy vind je in ons privacy reglement.

Privacy verklaring
Sluiten